The primitive Reformers is an interesting, rare and original oil painting on canvas, realized by an anonymous artist of the English School around XVII-XVIII century. Original Title: The Primitive Reformers (Portrait of Martin Luther with the main figures of the Protestant Reformation with a cardinal, a devil, a pope and a monk at the bottom trying to extinguish the candle of Protestantism). This original painting remembers an original etching (specular in the composition), titled ''The Primitive Reformers'', published between 1768-69, in a literary volume called England's Bloody tribunal or popish cruelty display by Matthew Taylor. Our painted specimen is really precious because this is the unique important testimony known today. The scene, horizontally built and closed at the sides by two curtains, represents a group of twenty-three characters arranged on two foils around a long table. The figures represented are the most important personalities of the Reformation, of Protestant martyrs and of some late medieval theologians, considered precursors of Protestantism. At the center of the composition, facing the figure of Martin Luther, there is a lit candle (a symbol of the Reformation itself). In the opposite of the table, there are a pope, a devil, a cardinal and a monk with the aspergillum; these are the allegories of the Catholic Church trying in vain to extinguish the fire of the Reformation. Further information is given from the writing on the table (reported only on the etching): The candle is lighted, we cannot blow it out. The Primitive Reformers published in the literary volume by Matthew Taylor is one of the many versions taken from the engraving printed around 1640 by the London publisher Thomas Jenner, considered the prototype of a Protestant iconography, popular until the end of the 18th century. Reference Bibliography: Joke Spaans, Face of the Reformation, Department of Philosophy and Religious Studies, Utrecht University, the Netherlands, Church History and Religious Culture 97 (2017), pp. 408 - 451. This artwork is shipped from Italy. Under existing legislation, any artwork in Italy created over 70 years ago by an artist who has died requires a licence for export regardless of the work’s market price. The shipping may require additional handling days to require the licence according to the final destination of the artwork.
Les Réformateurs primitifs est une intéressante, rare et originale peinture à l'huile sur toile, réalisée par un artiste anonyme de l'École anglaise vers le XVII-XVIIIe siècle. Titre original : The Primitive Reformers (Portrait de Martin Luther avec les principales figures de la Réforme protestante avec un cardinal, un diable, un pape et un moine en bas essayant d'éteindre la bougie du protestantisme). Ce tableau original rappelle une gravure originale (spéculaire dans la composition), intitulée ''The Primitive Reformers'', publiée entre 1768-69, dans un volume littéraire intitulé England's Bloody tribunal or popish cruelty display par Matthew Taylor. Notre spécimen peint est vraiment précieux car c'est le seul témoignage important connu aujourd'hui. La scène, construite horizontalement et fermée sur les côtés par deux rideaux, représente un groupe de vingt-trois personnages disposés sur deux feuilles autour d'une longue table. Les personnages représentés sont les personnalités les plus importantes de la Réforme, des martyrs protestants et de certains théologiens du Moyen Âge tardif, considérés comme des précurseurs du protestantisme. Au centre de la composition, face à la figure de Martin Luther, se trouve une bougie allumée (symbole de la Réforme elle-même). À l'opposé du tableau, on trouve un pape, un diable, un cardinal et un moine avec l'aspergillum ; ce sont les allégories de l'Église catholique qui tente en vain d'éteindre le feu de la Réforme. De plus amples informations sont données par l'écriture sur la table (rapportée uniquement sur la gravure) : La bougie est allumée, on ne peut pas l'éteindre. The Primitive Reformers publié dans le volume littéraire de Matthew Taylor est l'une des nombreuses versions tirées de la gravure imprimée vers 1640 par l'éditeur londonien Thomas Jenner, considérée comme le prototype d'une iconographie protestante, populaire jusqu'à la fin du XVIIIe siècle. Bibliographie de référence : Joke Spaans, Face of the Reformation, Department of Philosophy and Religious Studies, Utrecht University, Pays-Bas, Church History and Religious Culture 97 (2017), pp. 408 - 451. Cette œuvre d'art est expédiée d'Italie. En vertu de la législation en vigueur, toute œuvre d'art créée en Italie il y a plus de 70 ans par un artiste décédé nécessite une licence d'exportation, quel que soit le prix du marché de l'œuvre. L'expédition peut nécessiter des jours de manutention supplémentaires pour obtenir la licence en fonction de la destination finale de l'œuvre d'art.
Contactez-nous
Faire une offre
Nous avons remarqué que vous êtes nouveau sur Pamono !
Veuillez accepter les Termes, Conditions et Politique de Confidentialité
Contactez-nous
Faire une offre
Vous y êtes presque!
Pour suivre votre conversation sur la plateforme, merci de compléter votre enregistrement Pour procéder avec votre offre sur la plateforme, veuillez compléter l’enregistrement.Envoyé!
Merci pour votre message, un membre de notre équipe vous contactera rapidemment
Si vous etes un professionnel du design, merci de vous inscrire ici pour pouvoir profiter de bénéfices exclusifs