Image dimensions: 25.5 x 18 cm. The Impalement of Enemy is a fine etching, hand-watercolored, realized by the engraver Gianfrancesco Pivati. This original print, representing the impalement of the enemy and a scene of fight among the American Aboriginals, is from the series New Scientific and Curious Dictionary concerning the Sacred and the Profane, Tome VII, Plate X, published by Benedetto Milocco in Venice in 1746-1751, concerning the Uses and Costumes, Religious Rites of people. Perfect conditions, including passepartout (49 x 34 cm). Gianfrancesco Pivati Pivati's New Dictionary is a bold contribution to Italian cultural debate in the mid-18th century. The wide, useful, and interesting knowledge it contains is often taken from Hebrew, Greek, Latin, French, Spanish and English, as well as Italian. “The subjects treated are well researched and generally presented in a simple, direct style (…)”. Pivati’s liberal voice was out of the chorus in the context of the rigid conformity predominating throughout the Italian peninsula. “He appears to be committed to Reason and Science as opposed to simple Faith, but he tries to avoid any direct challenge to the dogmatic teachings of the Church”. Reference: Silvano Garafalo, in: Frank Kafker, Notable Encyclopedias, Oxford 1981. This artwork is shipped from Italy. Under existing legislation, any artwork in Italy created over 70 years ago by an artist who has died requires a licence for export regardless of the work’s market price. The shipping may require additional handling days to require the licence according to the final destination of the artwork.
Les dimensions de l'image : 25.5 x 18 cm. The Impalement of Enemy est une fine gravure, aquarellée à la main, réalisée par le graveur Gianfrancesco Pivati. Cette estampe originale, représentant l'empalement de l'ennemi et une scène de combat parmi les autochtones américains, est issue de la série New Scientific and Curious Dictionary concerning the Sacred and the Profane, Tome VII, Plate X, publiée par Benedetto Milocco à Venise en 1746-1751, concernant les Usages et les Costumes, Rites Religieux des peuples. Parfait état, y compris le passe-partout (49 x 34 cm). Le Nouveau Dictionnaire de Gianfrancesco Pivati Pivati est une contribution audacieuse au débat culturel italien du milieu du XVIIIe siècle. Les connaissances étendues, utiles et intéressantes qu'il contient sont souvent tirées de l'hébreu, du grec, du latin, du français, de l'espagnol et de l'anglais, ainsi que de l'italien. "Les sujets traités sont bien documentés et généralement présentés dans un style simple et direct (...)". La voix libérale de Pivati était hors du choeur dans le contexte de la conformité rigide qui prédomine dans toute la péninsule italienne. "Il semble être attaché à la Raison et à la Science par opposition à la simple Foi, mais il essaie d'éviter toute remise en cause directe des enseignements dogmatiques de l'Eglise". Référence : Silvano Garafalo, in : Frank Kafker, Notable Encyclopedias, Oxford 1981. Cette œuvre d'art est expédiée d'Italie. En vertu de la législation en vigueur, toute œuvre d'art créée en Italie il y a plus de 70 ans par un artiste décédé nécessite une licence d'exportation, quel que soit le prix du marché de l'œuvre. L'expédition peut nécessiter des jours de manutention supplémentaires pour obtenir la licence en fonction de la destination finale de l'œuvre d'art.
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