One of the most sought after and influential film posters to emerge from the the Polish School, Bronislaw Zelek's stark and captivating design for the first Polish release of Hitchcock's psychological masterpiece The Birds has become an icon of Polish graphic design. Based on Daphne du Maurier's 1952 short story of the same name and starring Tippi Hendren in her debut role, the suspense-filled thriller set in an eerie Northern California coastal town besieged by a series of unexplained violent bird attacks remains one of the most terrifying films ever made. Like all state-commissioned artists during the Soviet era in the Communist Bloc, Zelek had little access to American publicity materials, liberating him from the demands of the big Hollywood studios and allowing him the creative freedom to offer a more abstract or surreal interpretation of the film, in glaring contrast to Western versions which generally focused on imagery of the film's stars or key scenes. In his design for The Birds, Zelek's trademark technique of layering imagery and typography to create a minimal, cohesive design, is utilised to dramatic effect, with a menacing winged skull trailed by a flock of chaotic words, maniacally repeating the Polish word for birds - ptaki. The ominous flapping of letters and mishmash of various fonts engages the viewer with its synesthesia, explains graphic designed Sylwia Gižka. The empty wide field in the lower part of the composition enhances the effect of an emerging threat, as it is obvious that it will be inevitably filled with oncoming black wings. Although we are offered no literal indication of the content of the film, the ominous illustration communicates an unnerving sense of foreboding that reflects the visceral experience of the film itself. An example of this rare poster is held in the permanent collection of the Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum, New York. Condition Excellent (A-) Conservation backed on linen in the European style with no restoration whatsoever. Backing has smoothed fold lines so that they are virtually invisible and diminished minor nicks and tears to edges (no larger than ¾in. Pinholes to lower corners and darkening to edges. Image and colour excellent. Close full details Polish A1 Film Poster32 x 23¼ in. (81 x 59 cm.)Backed on linen
L'une des affiches de film les plus recherchées et les plus influentes de l'École polonaise, le design sobre et captivant de Bronislaw Zelek pour la première sortie polonaise du chef-d'œuvre psychologique d'Hitchcock, The Birds, est devenu une icône du graphisme polonais. Basé sur la nouvelle du même nom de Daphne du Maurier de 1952 et mettant en vedette Tippi Hendren dans son premier rôle, ce thriller plein de suspense se déroule dans une ville côtière sinistre du nord de la Californie, assiégée par une série d'attaques violentes et inexpliquées d'oiseaux, et reste l'un des films les plus terrifiants jamais réalisés. Comme tous les artistes commissionnés par l'État pendant l'ère soviétique du bloc communiste, Zelek n'avait guère accès aux supports publicitaires américains, ce qui le libérait des exigences des grands studios hollywoodiens et lui donnait la liberté créative de proposer une interprétation plus abstraite ou surréaliste du film, en contraste flagrant avec les versions occidentales qui se concentraient généralement sur l'imagerie des stars ou des scènes clés du film. Dans son dessin pour The Birds, la technique caractéristique de Zelek, qui consiste à superposer l'imagerie et la typographie pour créer un dessin minimal et cohérent, est utilisée de manière spectaculaire, avec un crâne ailé menaçant suivi d'une flopée de mots chaotiques, répétant de manière maniaque le mot polonais pour les oiseaux - ptaki. Le battement inquiétant des lettres et le mélange de diverses polices de caractères engagent le spectateur dans une synesthésie, explique la graphiste Sylwia Gižka. Le grand champ vide dans la partie inférieure de la composition renforce l'effet d'une menace émergente, car il est évident qu'elle sera inévitablement remplie d'ailes noires qui s'approcheront. Bien qu'on ne nous donne aucune indication littérale sur le contenu du film, l'illustration inquiétante communique un sentiment de malaise qui reflète l'expérience viscérale du film lui-même. Un exemple de cette affiche rare se trouve dans la collection permanente de Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum, New York. État de conservation Excellent (A-) Conservation sur toile de lin de style européen sans aucune restauration. Le dos présente des lignes de pliage lissées de sorte qu'elles sont pratiquement invisibles et que les petites entailles et déchirures sur les bords sont réduites (pas plus grand que ¾in. Trous d'épingle aux coins inférieurs et assombrissement des bords. Image et couleur excellentes. Fermer tous les détails Polonaise A1 Film Poster32 x 23¼ in. (81 x 59 cm.)Dossier sur lin
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