Rectangular table frame on four curved, cornered legs in the form of satyr caryatids with expressively carved and wreathed heads as well as acanthus leaf carvings and goat's feet. The shoulders of the caryatids develop into volutes that lead to the front and sides of the table frame. The front of the table frame with rich decorative carving in the form of a central boy's head in the middle of a curved volute cartouche with a lambrequin motif ending at the bottom and accompanying acanthus leaf vignettes. The sides with corresponding decorative carving. The back remained undecorated as the table was designed to be placed against a wall. A Rouge Languedoc marble slab serves as the upper end. This Régence console table is a so-called "table gibier", a table that was used to present the hunted and prepared game and, reinforced by a table frame usually provided with rich decorative carvings, to demonstrate prosperity. In its formal language, it is based on the models of the Provencal sculptor and cabinetmaker Bernard Honoré Turreau, known as Bernard Toro: both the curved legs in the form of caryatids and the moving front with a central mascaron in the middle of a richly decorated cartouche accompanied by volutes and lambrequin decoration can be found in furniture designed by Toro in Desseins a plusieurs usages/Inventés par M.B. Toro” and “Livre des Tables de diverses formes….” published again. Bernard Honoré Turreau, called Bernard Toro (Toulon 1672-1731 ibid.) a French sculptor and designer, produced a variety of richly carved console furniture, tables and wall paneling for his Provençal clientele. In 1716 he published his designs in the volume "Livre des Tables de diverses formes..." with 115 engravings by Charles-Nicolas Cochin, François Joullain and others, which was published by the royal architect Claude-Nicolas Lepas-Dubuisson. The great originality of his style is reflected in the mixture of French and Italian baroque elements. Very few of his works, mainly in private collections, can be attributed to him with certainty. Condition: good, signs of age and wear - detailed condition report on request
Cadre de table rectangulaire reposant sur quatre pieds courbes et anguleux en forme de cariatides satyres avec des têtes sculptées de façon expressive, ainsi que des feuilles d'acanthe et des pieds de chèvre. Les épaules des cariatides se développent en volutes qui mènent à l'avant et aux côtés du cadre de la table. L'avant du cadre de la table présente une riche sculpture décorative sous la forme d'une tête centrale de garçon au milieu d'un cartouche en volute incurvé avec un motif de lambrequin se terminant en bas et des vignettes de feuilles d'acanthe. Les côtés présentent une sculpture décorative correspondante. Le dos n'est pas décoré car la table était destinée à être placée contre un mur. Une plaque de marbre Rouge Languedoc sert d'extrémité supérieure. Cette table console Régence est une table dite "table gibier", une table qui servait à présenter le gibier chassé et préparé et, renforcée par un piétement généralement pourvu de riches sculptures décoratives, à démontrer la prospérité. Dans son langage formel, elle s'inspire des modèles du sculpteur et ébéniste provençal Bernard Honoré Turreau, dit Bernard Toro : aussi bien les pieds galbés en forme de cariatides que la façade mobile avec un mascaron central au milieu d'un cartouche richement décoré accompagné de volutes et de lambrequins se retrouvent dans les meubles conçus par Toro dans Desseins a plusieurs usages/Inventés par M.B. Toro" et "Livre des Tables de diverses formes...." publié à nouveau. Bernard Honoré Turreau, dit Bernard Toro (Toulon 1672-1731 ibid.), sculpteur et dessinateur français, a produit une variété de meubles en console, de tables et de panneaux muraux richement sculptés pour sa clientèle provençale. En 1716, il publia ses dessins dans le volume "Livre des Tables de diverses formes..." avec 115 gravures de Charles-Nicolas Cochin, François Joullain et d'autres, qui fut publié par l'architecte royal Claude-Nicolas Lepas-Dubuisson. La grande originalité de son style se reflète dans le mélange d'éléments baroques français et italiens. Très peu de ses œuvres, principalement dans des collections privées, peuvent lui être attribuées avec certitude. État : bon, signes d'âge et d'usure - rapport d'état détaillé sur demande
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