Shelving System by ARP (Pierre Guariche, Joseph-André Motte and Michel Mortier) for Minvielle, 1955.
This composition comes with:
Two wood panels (each height 194.5 cm, width 74.5 cm)
Three zippers (each height 194.5 cm)
Eight shelves (each height 2 cm, width 74.5 cm, depth 28 cm)
Sixteen fixture pieces (each height 11 cm, width 2 cm, depth 28 cm)
Two tables with two drawers each (each table height 11 cm, width 74.5 cm, depth 28 cm and each drawer height 11 cm, width 34 cm, depth 26 cm)
This shelving system is quite versatile and infinite as it can have more pieces added to the way it is preferred.
Pierre Guariche is a legendary (1926-1995) French designer from the XX century. He studied in the National Decorative Arts Superior School and he licensed in 1949. In addition, he worked in Marcel Gascoin's studio and presented his first models in the "Salon des Artistes Décorateurs" and in the "Salon des Arts Ménagers". The visionary designer, added a value to the functionalist dimensions of the furniture, without forgetting the esthetic focus. He contributed a personal and innovative touch to the design, combining both the mentioned esthetic and the series production. Pierre wanted to fulfill the necessities of the age using different methods to produce in series. His creations became in fabled pieces, like the Tonneau chair (1953 y 1954), the Tulipe chair (1956) and the Président desk (1961).
In 1954 he founded the "Atelier de Recherche Plastique" with Joseph-André Motte and Michel Mortier. After that, in 1957, he was named as the Artistic Director of the furniture fabricant company called "Meurop". Further, Pierre shared his knowledge with students from the Superior School of Architecture in Tournai and the National Decorative Arts Superior School in Paris.
Joseph-André Motte (1925-2013) was one of the most talented designer of the industry.
Michel Mortier was among the young post-war designers and he rejected Art Deco, the popular neo-Louis XVI and Louis XIII styles. The work of the three young designers in ARP was unusual for the time, leading to truly modern concepts.
Système d'étagères par ARP (Pierre Guariche, Joseph-André Motte et Michel Mortier) pour Minvielle, 1955.
Cette composition est livrée avec :
Deux panneaux de bois (chacun hauteur 194,5 cm, largeur 74,5 cm)
Trois fermetures éclair (hauteur 194,5 cm chacune)
Huit étagères (hauteur 2 cm, largeur 74,5 cm, profondeur 28 cm)
Seize pièces de fixation (chacune hauteur 11 cm, largeur 2 cm, profondeur 28 cm)
Deux tables avec deux tiroirs chacune (hauteur de la table 11 cm, largeur 74,5 cm, profondeur 28 cm et hauteur du tiroir 11 cm, largeur 34 cm, profondeur 26 cm)
Ce système d'étagères est assez polyvalent et infini puisqu'il est possible d'y ajouter d'autres pièces selon ses préférences.
Pierre Guariche est un designer français légendaire (1926-1995) du XXe siècle. Il a étudié à l'École nationale supérieure des arts décoratifs et a obtenu son diplôme en 1949. En outre, il a travaillé dans l'atelier de Marcel Gascoin et a présenté ses premiers modèles au "Salon des Artistes Décorateurs" et au "Salon des Arts Ménagers". Le designer visionnaire, a ajouté une valeur aux dimensions fonctionnalistes du mobilier, sans oublier l'aspect esthétique. Il a apporté une touche personnelle et innovante au design, en combinant à la fois l'esthétique mentionnée et la production en série. Pierre voulait répondre aux besoins de l'époque en utilisant différentes méthodes pour produire en série. Ses créations sont devenues des pièces légendaires, comme la chaise Tonneau (1953 et 1954), la chaise Tulipe (1956) et le bureau Président (1961).
En 1954, il fonde l'"Atelier de Recherche Plastique" avec Joseph-André Motte et Michel Mortier. Puis, en 1957, il est nommé directeur artistique de la société de fabrication de meubles "Meurop". Par la suite, Pierre a partagé ses connaissances avec les étudiants de l'École supérieure d'architecture de Tournai et de l'École supérieure nationale des arts décoratifs de Paris.
Joseph-André Motte (1925-2013) était l'un des designers les plus talentueux de l'industrie.
Michel Mortier faisait partie des jeunes designers de l'après-guerre et il rejetait l'Art déco, les styles populaires néo-Louis XVI et Louis XIII. Le travail des trois jeunes designers d'ARP était inhabituel pour l'époque et a donné lieu à des concepts véritablement modernes.
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