Sculpture ''Solid Formations no 6'' by Stine Mikkelsen Dimensions: 28 x 45 x 32 cm Materials: Composite, volcanic ash and marble Inspired by Italian geology, two new composite materials have been developed by the studio. Composites where respectively marble and volcanic ash are the primary materials. In this collection, the new materials are accompanied by a granite composite, previously used in the Tactile Monoliths collection. The shapes of the objects are inspired by the forces of nature and the contrast between the natural landscape and the geometric formations created by humans in for instance quarries where natural resources are excavated. Stine Mikkelsen is a Copenhagen-based material researcher and manipulator working within the field of experimental product design. With a background in textile design, materials have a primary role for her in both the process as well as the final objects. Through challenging and refining methods from this field, unexpected things occur which lead to new ways of making and producing. Through this, she not only challenges the way we understand textile and product design, she also modernises the notion of crafts.
Sculpture ''Solid Formations no 6'' de Stine Mikkelsen Dimensions : 28 x 45 x 32 cm Matériaux : Composite, cendre volcanique et marbre Inspirés de la géologie italienne, deux nouveaux matériaux composites ont été développés par l'atelier. Des matériaux composites où respectivement le marbre et les cendres volcaniques sont les matériaux principaux. Dans cette collection, les nouveaux matériaux sont accompagnés d'un composite de granit, précédemment utilisé dans la collection des monolithes tactiles. Les formes des objets sont inspirées par les forces de la nature et le contraste entre le paysage naturel et les formations géométriques créées par l'homme dans les carrières où sont extraites les ressources naturelles, par exemple. Stine Mikkelsen est un chercheur et manipulateur de matériaux basé à Copenhague qui travaille dans le domaine de la conception de produits expérimentaux. Avec une formation en design textile, les matériaux ont pour elle un rôle primordial tant dans le processus que dans les objets finaux. Grâce à des méthodes stimulantes et raffinées issues de ce domaine, des choses inattendues se produisent qui conduisent à de nouvelles manières de fabriquer et de produire. Par ce biais, elle remet non seulement en question la façon dont nous comprenons le textile et la conception des produits, mais elle modernise également la notion d'artisanat.
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