Etching "Portrait of the Artist Jacob Jordaens", 1800. The author of the original: Anthonis van Dyck (1599 Antwerp - 1641 London), whose creative heyday came in the first half of the 17th century, art critics are often called the most talented and beloved student of Rubens. Fame came to him after a series of picturesque ceremonial portraits, thanks to which he was appointed court painter and won the patronage of the English king Charles I. Van Dyck wrote more than nine hundred works. And when he and his teacher decided to try to replicate these works and transferred them to metal, unprecedented popularity came to the master. Anthony van Dijk achieved perfection in the creation of engravings. He created his etchings on sheets of copper. The plate was covered with a special composition, and then a drawing was scratched on it with special tools. This made it possible to obtain prints of excellent quality - the ink applied to the finished etching was retained only in the etched depressions and was transferred to the paper during printing. Original author engraver: Petrus or Pieter de Jode I (1570 - 1634, Antwerp), Flemish painter.
Gravure "Portrait de l'artiste Jacob Jordaens", 1800. L'auteur de l'original : Anthonis van Dyck (1599 Anvers - 1641 Londres), dont l'apogée créative se situe dans la première moitié du XVIIe siècle, est souvent appelé par les critiques d'art l'élève le plus talentueux et le plus aimé de Rubens. La gloire lui est venue après une série de portraits d'apparat pittoresques, grâce auxquels il a été nommé peintre de la cour et a gagné le patronage du roi anglais Charles Ier. Van Dyck a écrit plus de neuf cents œuvres. Et lorsque lui et son professeur ont décidé d'essayer de reproduire ces œuvres et de les transférer sur du métal, une popularité sans précédent est venue au maître. Anthony van Dijk a atteint la perfection dans la création de gravures. Il créait ses gravures sur des feuilles de cuivre. La plaque était recouverte d'une composition spéciale, puis un dessin y était gratté à l'aide d'outils spéciaux. Cela permettait d'obtenir des impressions d'excellente qualité - l'encre appliquée sur la gravure terminée n'était retenue que dans les dépressions gravées et était transférée sur le papier lors de l'impression. Auteur graveur original : Petrus ou Pieter de Jode I (1570 - 1634, Anvers), peintre flamand.
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