Oil painting on canvas. XX century. The two landscapes offer each a shipwreck scene along the coast, the other a scene in the countryside next to a river with a laundress and a fisherman at work in a water basin.
Coming from a private collection Marche, the two paintings have been for some time attributed to the pictorial and stylistic features, the hand of Antonio Francesco Peruzzini (1643-1724), noted painter originally from the Marches, which became one of the most sought after and known Italian landscape, characterized by the ability to insert characters in fantasy landscapes painted with a freedom innovative tract, and the frequent choice of subject related to shipwrecks, taken from the Nordic models, or the stormy sea, like the one proposed here.
A more detailed analysis of the two works, however, has turned out to be really good fakes of the twentieth century, made by a forger with considerable skill in the reproduction of ancient works: the two paintings that at first glance seem ancient and mounted on a recent frame ritelatura as a restorative, were actually artificially aged, as can be seen in-depth analysis of the fissure (or the color cracking) that is not compatible with a natural origin, created by the passing of years, but rather has the characteristics the result of an artificial procedure. This resulted in the placement of two paintings in the category of fakes, albeit fake copies.
Ritelati, the two subjects are presented in the end of the eighteenth century antique frames.
For a discussion of the issue of the false art, reference is made to read the article 'The fake ancient art', published on this site.
Peinture à l'huile sur toile. XXe siècle. Les deux paysages offrent chacun une scène de naufrage le long de la côte, l'autre une scène à la campagne près d'une rivière avec une blanchisseuse et un pêcheur au travail dans un bassin d'eau.
Provenant d'une collection privée des Marches, les deux tableaux ont été pendant un certain temps attribué aux caractéristiques picturales et stylistiques, la main d'Antonio Francesco Peruzzini (1643-1724), célèbre peintre originaire des Marches, qui est devenu l'un des paysages italiens les plus recherchés et connus, caractérisé par la capacité d'insérer des personnages dans des paysages de fantaisie peintes avec une liberté innovante tract, et le choix fréquent de sujets liés aux naufrages, pris à partir des modèles nordiques, ou la mer houleuse, comme celle proposée ici.
Une analyse plus détaillée des deux œuvres, cependant, s'est avérée être de très bons faux du XXe siècle, réalisés par un faussaire avec une compétence considérable dans la reproduction d'œuvres anciennes : les deux peintures qui, à première vue, semblent anciennes et montées sur un cadre récent ritelatura comme une restauration, étaient en fait artificiellement vieillies, comme on peut le voir analyse approfondie de la fissure (ou la fissuration de la couleur) qui n'est pas compatible avec une origine naturelle, créé par le passage des années, mais a plutôt les caractéristiques le résultat d'une procédure artificielle. Cela a conduit à placer deux tableaux dans la catégorie des faux, même s'il s'agit de fausses copies.
Ritelati, les deux sujets sont présentés dans des cadres antiques de la fin du XVIIIe siècle.
Pour une discussion sur la question de l'art faux, nous vous renvoyons à l'article "L'art ancien faux", publié sur ce site.
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