train, Futurism, 30s, speed study for the "express train" advertising poster 1937 France Paolo Federico Garretto studied architecture in Rome, but since he was a student he devoted himself to graphics [1]. He began working as a caricaturist and advertising painter in London and in 1930 in Paris. Subsequently he moved to Turin, [2] as correspondent and draftsman, for the Gazzetta del Popolo, from Paris and from New York. In Italy he has collaborated, always as a designer, from 30 onwards to Nature, La Lettura, La Rivista illustrata del Popolo d'Italia, Il Becco giallo [3], Arbiter, Humor, etc. His caricatures of him attracted, again in the thirties, the attention of some foreign newspapers and magazines, of which he became a collaborator. Among them, Vanity Fair, The New Yorker, Fortune and House & Garden. Moving to the United States, he was forced to return to Italy, following the outbreak of the war. The refusal of the order by the Nazis to make caricatures of Roosevelt and other allied political leaders cost him deportation and imprisonment in Hungary until 1942. [4] After the war, he worked for the magazine Epoca [5]. In 1956 the Italian Advertising Federation awarded him the gold medal. He died on August 3, 1989 in Montecarlo,
train, Futurisme, années 30, étude de vitesse pour l'affiche publicitaire du "train express" 1937 France Paolo Federico Garretto étudie l'architecture à Rome, mais dès ses études, il se consacre au graphisme [1]. Il commence à travailler comme caricaturiste et peintre publicitaire à Londres et en 1930 à Paris. Il s'installe ensuite à Turin [2], comme correspondant et dessinateur, pour la Gazzetta del Popolo, de Paris et de New York. En Italie, il a collaboré, toujours en tant que dessinateur, à partir de 30 à Nature, La Lettura, La Rivista illustrata del Popolo d'Italia, Il Becco giallo [3], Arbiter, Humor, etc. Ses caricatures attirent, toujours dans les années trente, l'attention de certains journaux et magazines étrangers, dont il devient le collaborateur. Parmi eux, Vanity Fair, The New Yorker, Fortune et House & Garden. Installé aux États-Unis, il est contraint de rentrer en Italie, suite au déclenchement de la guerre. Le refus de l'ordre des nazis de faire des caricatures de Roosevelt et d'autres dirigeants politiques alliés lui coûte la déportation et l'emprisonnement en Hongrie jusqu'en 1942. [4] Après la guerre, il travaille pour le magazine Epoca [5]. En 1956, la Fédération italienne de la publicité lui décerne la médaille d'or. Il est décédé le 3 août 1989 à Montecarlo,
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