Oil on canvas. Signed and dated lower left. On the back there is a cartouche of the Ranzini Gallery in Milan, relating to the artist's personal exhibition held in November 1950, which indicates the title of the work. It is an original and unusual subject by the Ligurian painter, who is inspired by a comic published starting from 1928 in the Corriere dei Piccoli, which tells the adventures of the simple soldier Marmittone, a type not too bright but of good will who, due to gaffes or simply out of sheer misfortune, ends up in jail at the end of each adventure. Noelqui's work is of a fantastic kind: the two protagonists of the scene, Marmittone and his bride, are flanked by characters with the appearance of animals, the context is represented with geometrically defined houses with simple outlines, the colors are lively and cheerful. It seems almost the illustration of a children's story, which refers to the activity of writer, also of fairy tales and short stories, in which Noelqui ventured. Noel Quintavalle (known under the pseudonym Noelqui), a native of Ferrara but raised and artistically trained in Milan, was a multifaceted artist. Graduated in architecture, he was self-taught in the arts, but after the great war in which he actively participated, he quickly distinguished himself and exhibited in numerous national and international exhibitions; in the meantime he also carried out the aforementioned literary activity, publishing various volumes (satire, fairy tales, short memories of the war) and also tried his hand at sculpture and xylography. His pictorial production, which began as a pointillist, was then influenced by the synthesis of modern painting. The subjects most dear to him were the portrait and the landscape. The work presented is in a contemporary frame, with some small defects.
Huile sur toile. Signée et datée en bas à gauche. Au dos, un cartouche de la Galerie Ranzini de Milan, relatif à l'exposition personnelle de l'artiste tenue en novembre 1950, indique le titre de l'œuvre. Il s'agit d'un sujet original et inhabituel du peintre ligure, qui s'inspire d'une bande dessinée publiée à partir de 1928 dans le Corriere dei Piccoli, qui raconte les aventures du simple soldat Marmittone, un type pas très brillant mais de bonne volonté qui, à cause de gaffes ou simplement par pure malchance, se retrouve en prison à la fin de chaque aventure. L'œuvre de Noelqui est de type fantastique : les deux protagonistes de la scène, Marmittone et sa fiancée, sont flanqués de personnages ayant l'apparence d'animaux, le contexte est représenté par des maisons géométriques aux contours simples, les couleurs sont vives et gaies. Il semble presque l'illustration d'un conte pour enfants, ce qui renvoie à l'activité d'écrivain, également de contes de fées et de nouvelles, dans laquelle Noelqui s'est aventuré. Noel Quintavalle (connu sous le pseudonyme de Noelqui), originaire de Ferrare mais élevé et formé artistiquement à Milan, était un artiste aux multiples facettes. Diplômé en architecture, il est autodidacte dans le domaine des arts, mais après la grande guerre à laquelle il participe activement, il se distingue rapidement et expose dans de nombreuses expositions nationales et internationales ; entre-temps, il mène également l'activité littéraire susmentionnée, publiant divers volumes (satire, contes de fées, courts souvenirs de la guerre) et s'essaie également à la sculpture et à la xylographie. Sa production picturale, d'abord pointilliste, est ensuite influencée par la synthèse de la peinture moderne. Les sujets qui lui sont les plus chers sont le portrait et le paysage. L'œuvre présentée est dans un cadre contemporain, avec quelques petits défauts.
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