Mid point 2 (Abstract photography) Black and white photogram. Unframed. Tenesh Webber is a Canadian artist who works in abstract black and white photography. She lives and works in the New York City area. In this piece, Webber worked in the studio, stretching and layering thread and found objects onto a pre-cut frame, to create a multi-layered and complex sculptural object. The photographic print was made by laying this sculptural object onto light sensitive paper in a black and white darkroom, to create the camera-less print - photogram. This is edition 2 of 5 with variations in each print in the edition. The imagery is built up using layers of thread, to create rhythmic, intuitive compositions, which offer tension between the organic and rectilinear. They suggest macro and micro views of nature, or of the man made. With this photogram, Webber experimented with a grid form, and introduced objects of varying scales. This is edition 3 of 5 Tenesh Webber is a Canadian abstract photographer whose work explores and challenges conventions of traditional black and white photography. She lives in Jersey City, New Jersey and works in Bushwick, Brooklyn. Webber’s process begins with sketches, in which she develops the image ideas. She then creates two-dimensional objects out of sewing thread, or marker on Acrylic glass. She builds the images through layering, stretching and cutting the thread, and through repetitive line drawing onto Acrylic glass. These “plates” are used to create cameraless photographic images. Hand placement and loose threads offer an element of chance into the work, and each print within a series is unique. The resulting abstract images create rhythmic, intuitive compositions and offer tension between the organic and rectilinear. They suggest macro and micro views of nature, or of the man-made. Her work falls within a tradition of “rayographs”, or photograms, established by artists such as Man Ray, and Laszlo Moholy-Nagy, in the 1920’s, artists whose work in photography was informed by their painting and sculptural practice. Building on these artists work, Webber has developed a unique approach to the creation of her photograms, integrating elements of sculpture and drawing while also incorporating chance operations.
Mid point 2 (Photographie abstraite) Photogramme noir et blanc. Non encadré. Tenesh Webber est une artiste canadienne qui travaille la photographie abstraite en noir et blanc. Elle vit et travaille dans la région de New York. Dans cette œuvre, Webber a travaillé en studio, étirant et superposant du fil et des objets trouvés sur un cadre prédécoupé, afin de créer un objet sculptural complexe et multicouche. Le tirage photographique a été réalisé en plaçant cet objet sculptural sur du papier photosensible dans une chambre noire noir et blanc, pour créer un tirage sans appareil photo - le photogramme. Il s'agit de l'édition 2 sur 5, avec des variations dans chaque tirage de l'édition. L'imagerie est construite en utilisant des couches de fil, pour créer des compositions rythmiques et intuitives, qui offrent une tension entre l'organique et le rectiligne. Elles suggèrent des vues macro et micro de la nature ou de ce qui est fait par l'homme. Avec ce photogramme, Webber a expérimenté une forme de grille et a introduit des objets de différentes échelles. Il s'agit de l'édition 3 sur 5 Tenesh Webber est une photographe abstraite canadienne dont le travail explore et défie les conventions de la photographie traditionnelle en noir et blanc. Elle vit à Jersey City, dans le New Jersey, et travaille à Bushwick, à Brooklyn. Le processus de Webber commence par des croquis, dans lesquels elle développe les idées de l'image. Elle crée ensuite des objets bidimensionnels à partir de fil à coudre ou de marqueur sur du plexiglas. Elle construit les images en superposant, en étirant et en coupant le fil, et en traçant des lignes répétitives sur le plexiglas. Ces "plaques" sont utilisées pour créer des images photographiques sans appareil photo. Le placement à la main et les fils lâches offrent un élément de hasard dans le travail, et chaque impression dans une série est unique. Les images abstraites qui en résultent créent des compositions rythmées et intuitives et offrent une tension entre l'organique et le rectiligne. Elles suggèrent des vues macro et micro de la nature, ou de ce qui est fait par l'homme. Son travail s'inscrit dans la tradition des "rayographies", ou photogrammes, établie par des artistes tels que Man Ray et Laszlo Moholy-Nagy dans les années 1920, des artistes dont le travail photographique s'inspirait de leur pratique de la peinture et de la sculpture. S'inspirant du travail de ces artistes, Webber a développé une approche unique pour la création de ses photogrammes, intégrant des éléments de sculpture et de dessin tout en incorporant des opérations aléatoires.
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