Portrait of Rrose Sélavy "alter ego" of Marcel Duchamp photographed by Man Ray, 1921. A posthumous print from the original negative in 1977 by Pierre Gassmann. Framed in a 19th century frame with museum glass. Stamped in the back with Man Ray Paris Stamp and Pierre Gassmann Stamp. Gelatin silver bromide. Born (Philadelphia, 1890-Paris, 1976) Emmanuel Radnitzky, Man Ray adopted his pseudonym in 1909 and would become one of the key figures of Dada and Surrealism. One of the few American artists associated with these movements, Ray was exposed to European avant-garde artists like Pablo Picasso and Georges Braque at Alfred Stieglitz’s New York gallery and at the 1913 Armory Show. Ray's photographic works are considered his most profound achievement, particularly his portraits, fashion photographs, and technical experiments with the medium, such as solarization and rayographs (an eponym for his photograms), which were celebrated by the Surrealists. 'I do not photograph nature' he once said. 'I photograph my visions'. In 1915 he was introduced to Marcel Duchamp, who would become a lifelong friend and influence; he subsequently moved to Paris, practicing there for over 20 years.
Portrait de Rrose Sélavy "alter ego" de Marcel Duchamp photographié par Man Ray, 1921. Tirage posthume à partir du négatif original en 1977 par Pierre Gassmann. Encadré dans un cadre du 19ème siècle avec verre de musée. Estampillé au dos du cachet de Man Ray Paris et du cachet de Pierre Gassmann. Gélatine bromure d'argent. Né (Philadelphie, 1890-Paris, 1976) Emmanuel Radnitzky, Man Ray adopte son pseudonyme en 1909 et deviendra l'une des figures clés de Dada et du surréalisme. L'un des rares artistes américains associés à ces mouvements, Ray a été exposé à des artistes européens d'avant-garde comme Pablo Picasso et Georges Braque à la galerie new-yorkaise d'Alfred Stieglitz et à l'Armory Show de 1913. Les œuvres photographiques de Ray sont considérées comme sa réalisation la plus profonde, en particulier ses portraits, ses photographies de mode et ses expériences techniques avec le médium, telles que la solarisation et les rayographies (un éponyme pour ses photogrammes), qui ont été célébrées par les surréalistes. il a dit un jour : "Je ne photographie pas la nature. je photographie mes visions". En 1915, il est présenté à Marcel Duchamp, qui deviendra son ami et son influence tout au long de sa vie ; il s'installe ensuite à Paris, où il exercera pendant plus de 20 ans.
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