Noe Canjura original lithograph. This impression is printed upon laid paper with the Arches watermark and with full, deckled margins as published in Paris in the limited edition of 125 impressions around 1960. It is signed by the artist in pencil along the lower margin and numbered, 44/125. This work depicts a young girl in flowers. It is a fine, original example of the art created by the Salvadoran artist, Noe Canjura.
The beginning of modernism in Salvadoran art is largely attributed to three major artists, Raul Elas Reyes, Mario Araujo Rajo and Noe Canjura. All three studied painting and printmaking in San Salvador at the Academia de Valero Lecha. The youngest, Noe Canjura, was the first to achieve an international reputation.
Shortly after his graduation, Noe Canjura received a scholarship from the government to continue his studies in Paris. Except for occasional visits to San Salvador, France would be the artist's home for the remainder of his short life. Almost immediately, Noe Canjura unique use of colour, tone and texture brought extensive recognition and his paintings and lithographs were included in many important French exhibitions. During the last decade of his life, Canjura's art was exhibited in Rome, Venice, Antwerp, Paris and Marseilles. Today his art is included in many public collections in France, Italy, the United States and Latin America.
This piece is typical of Noe Canjura extraordinary talents. It is remarkable to consider that an artist who only reached the age of forty-six could construct such a masterwork of tonal values and colouration.
This work is in original vintage condition.
Lithographie originale de Noe Canjura. Cette impression est imprimée sur papier vergé avec le filigrane d'Arches et avec des marges pleines, comme publié à Paris dans l'édition limitée de 125 impressions vers 1960. Elle est signée par l'artiste au crayon dans la marge inférieure et numérotée 44/125. Cette œuvre représente une jeune fille dans des fleurs. Il s'agit d'un bel exemple original de l'art créé par l'artiste salvadorien, Noe Canjura.
Le début du modernisme dans l'art salvadorien est largement attribué à trois artistes majeurs, Raul Elas Reyes, Mario Araujo Rajo et Noe Canjura. Tous trois ont étudié la peinture et la gravure à San Salvador, à l'Academia de Valero Lecha. Le plus jeune, Noe Canjura, a été le premier à acquérir une réputation internationale.
Peu après l'obtention de son diplôme, Noe Canjura a reçu une bourse du gouvernement pour poursuivre ses études à Paris. À l'exception de visites occasionnelles à San Salvador, la France sera le lieu de résidence de l'artiste pendant le reste de sa courte vie. Presque immédiatement, l'utilisation unique de la couleur, du ton et de la texture par Noe Canjura lui a valu une large reconnaissance et ses peintures et lithographies ont été incluses dans de nombreuses expositions françaises importantes. Au cours de la dernière décennie de sa vie, l'art de Canjura a été exposé à Rome, Venise, Anvers, Paris et Marseille. Aujourd'hui, ses œuvres font partie de nombreuses collections publiques en France, en Italie, aux États-Unis et en Amérique latine.
Cette pièce est typique des talents extraordinaires de Noe Canjura. Il est remarquable de penser qu'un artiste qui n'a atteint que l'âge de quarante-six ans ait pu construire un tel chef-d'œuvre de valeurs tonales et de coloration.
Cette œuvre est dans son état d'origine.
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