Oil painting on canvas. Venetian school of the XVII-XVIII century. At the back there is label of the Rosa art gallery, which attributes the work to 'Venetian school of 1600'.The large scene, full of figures and very handled in the intertwining and overlapped deic orpi, tells the episode of the Gospel of John in whom a woman caught in adultery is brought to Jesus by Scribes and Pharisees to know her opinion about her stoning sentence. Jesus, while writing on the ground with a finger, urges his interlocutors to mercy with the phrase 'Who is without sin, lash the first stone', thus saving the woman from the death sentence and leaving it free to go, with the exhortation not to sin anymore. The subject has been widely re -proposed in art, with different looks on the characters. In this painting in the central position is the woman, but all the characters others around them, make the gaze converge down , towards the hand with which Jesus, crouched, is writing on the ground; Both the face and the woman's right arm are practically parallel to those of Christ, as if they followed and conforms to the direction that Jesus indicates them. In the other numerous figures dominates curiosity, the intent to understand, the question that Jesus arouses with his question, represented in multiple expressive variants of both faces and bodies; Curious the detail of the lenses - the glasses of the priest whose head behind the woman and the enlargement lens of the figure crouched on the back of the background emerges - that two figures use to 'see better' what happens. The pictorial mode and interpretative of the painting recall the Venetian production close to Girolamo Brusaferro (1677 - 1745), the Venetian artist whose painting represents the median way between the great tradition of late Baroque painting similar to Luca Giordano and the innovative colorful sensitivity typical of grace eighteenth -century.store and ritual, the painting is presented in a coeval frame, in carved wood, torn and lacquered.
Peinture à l'huile sur toile. École vénitienne du XVII-XVIIIe siècle. La grande scène, pleine de personnages et très travaillée dans les entrelacs et les chevauchements des deic orpi, raconte l'épisode de l'Évangile de Jean dans lequel une femme surprise en adultère est amenée à Jésus par les scribes et les pharisiens pour connaître son opinion sur sa condamnation à la lapidation. Jésus, tout en écrivant sur le sol avec un doigt, exhorte ses interlocuteurs à la pitié avec la phrase "Qui est sans péché, lance la première pierre", sauvant ainsi la femme de la condamnation à mort et la laissant libre de partir, avec l'exhortation à ne plus pécher. Le sujet a été largement reproposé dans l'art, avec des regards différents sur les personnages. Dans ce tableau, la femme occupe la position centrale, mais tous les personnages qui l'entourent font converger le regard vers le bas, vers la main avec laquelle Jésus, accroupi, écrit sur le sol ; le visage et le bras droit de la femme sont pratiquement parallèles à ceux du Christ, comme s'ils suivaient et se conformaient à la direction que Jésus leur indique. Dans les autres nombreuses figures domine la curiosité, l'intention de comprendre, l'interrogation que Jésus suscite avec sa question, représentée dans de multiples variantes expressives tant des visages que des corps ; Curieux le détail des lentilles - les lunettes du prêtre dont la tête est derrière la femme et la lentille d'agrandissement de la figure accroupie à l'arrière du fond émerge - que deux figures utilisent pour "mieux voir" ce qui se passe. Le mode pictural et interprétatif du tableau rappelle la production vénitienne proche de Girolamo Brusaferro (1677 - 1745), l'artiste vénitien dont la peinture représente la voie médiane entre la grande tradition de la peinture baroque tardive semblable à Luca Giordano et la sensibilité colorée innovante typique de la grâce du XVIIIe siècle.magasin et rituel, le tableau est présenté dans un cadre coeval, en bois sculpté, déchiré et laqué.
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