Beautiful and large table lamp attributed to Arredoluce. It was produced in Italy during 1970s and it is attributed to Arredoluce. The light is adjustable and the bronzed aluminum mixes perfectly with the cable. It is a very elegant addition to a midcentury style studio or living room. Italian lighting manufacturer Arredoluce was an important proponent of postwar Italian lighting design and was founded by designer-entrepreneur Angelo Lelli (sometimes written Lelii). Lelli is thought to have established Arredoluce in 1947, the year after his lamp designs were included in the well-regarded Domus magazine. Although some sources state that Arredoluce existed as early as 1939, it is improbable that the company was able to manufacture during Italy's involvement in World War II, and most sources therefore agree that a postwar date of establishment is more likely. In addition to owning Arredoluce, Lelli also designed prolifically for his company for many years, and his modernist aesthetic undoubtedly played a role in bringing Italian lighting design to the international stage in the 1950s and 1960s. Arredoluce lighting spanned floor and table lamps, sconces, pendants, and ceiling lights, many of which were designed by Lelli himself. Other iconic designers who worked with Arredoluce included Franco Albini, Achille and Pier Castiglioni, Vico Magistretti, Gio Ponti, Ettore Sottsass, Mario Tedeschi, and Nanda Vigo. Whereas many Arredoluce chandeliers and pendants are made from brass and feature opaline glass shades, the floor lamps and table lamps tend to be more Minimalist in style, often featuring adjustable shades and articulated arms. Perhaps Lelli’s best known design for Arredoluce is the Model 12128 "Triennale", a three-armed floor lamp (1947, according to most Italian sources, or 1951-53 from other sources) exhibited at a postwar Triennale. The design was also licensed in the United States by Richards-Morgenthau for the Raymor Corporation. Lelli continued to design and run Arredoluce until its closure in 1979. Today, Arredoluce’s designs are well-received on the vintage market, many of which are highly-sought after by Italian design enthusiasts and lighting collectors alike.
Belle et grande lampe de table attribuée à Arredoluce. Elle a été produite en Italie dans les années 1970 et elle est attribuée à Arredoluce. La lumière est réglable et l'aluminium bronzé se mélange parfaitement avec le câble. C'est un ajout très élégant à un studio ou un salon de style midcentury. Le fabricant italien de luminaires Arredoluce était un important promoteur du design d'éclairage italien d'après-guerre et a été fondé par le designer-entrepreneur Angelo Lelli (parfois écrit Lelii). On pense que Lelli a créé Arredoluce en 1947, l'année suivant la parution de ses modèles de lampes dans le très réputé magazine Domus. Bien que certaines sources affirment qu'Arredoluce existait déjà en 1939, il est improbable que la société ait pu produire pendant la participation de l'Italie à la Seconde Guerre mondiale, et la plupart des sources s'accordent donc à dire que la date de création est plus probable après la guerre. En plus d'être propriétaire d'Arredoluce, Lelli a également conçu de nombreux modèles pour sa société pendant de nombreuses années, et son esthétique moderniste a sans aucun doute joué un rôle dans l'introduction du design d'éclairage italien sur la scène internationale dans les années 1950 et 1960. Les luminaires Arredoluce comprenaient des lampadaires et des lampes de table, des appliques, des pendentifs et des plafonniers, dont beaucoup étaient conçus par Lelli lui-même. D'autres designers emblématiques ont travaillé avec Arredoluce, notamment Franco Albini, Achille et Pier Castiglioni, Vico Magistretti, Gio Ponti, Ettore Sottsass, Mario Tedeschi et Nanda Vigo. Alors que de nombreux lustres et pendentifs Arredoluce sont en laiton et dotés d'abat-jour en verre opalin, les lampadaires et les lampes de table ont tendance à être de style plus minimaliste, avec souvent des abat-jour réglables et des bras articulés. La conception la plus connue de Lelli pour Arredoluce est sans doute le modèle 12128 "Triennale", un lampadaire à trois bras (1947, selon la plupart des sources italiennes, ou 1951-53 selon d'autres sources) exposé à une Triennale d'après-guerre. Le design a également été licencié aux États-Unis par Richards-Morgenthau pour la Raymor Corporation. Lelli a continué à concevoir et à diriger Arredoluce jusqu'à sa fermeture en 1979. Aujourd'hui, les créations d'Arredoluce sont bien accueillies sur le marché vintage, et beaucoup d'entre elles sont très recherchées par les amateurs de design italien et les collectionneurs de luminaires.
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