Verner Panton flowerpot pendant light for Louis Poulsen, Denmark designed in 1969. This pendant is an early example of the Panton flowerpot model and feature an orange enamel lampshade consisting of two semi-circular spheres facing each other. The later versions of the flowerpot pendants are made of painted metal. Verner Panton is considered one of Denmark's most influential 20th century furniture and interior designers. During his career, he created innovative and futuristic designs in a variety of materials, especially plastics, and in vibrant and exotic colors. His style was very "1960s" but regained popularity at the end of the 20th century; as of 2004, Panton's most well-known furniture models are still in production. Panton was an experienced artist in Odense; next, he studied architecture at the Royal Danish Academy of Art in Copenhagen, graduating in 1951. During the first two years of his career, 1950-1952, he worked at the architectural practice of Arne Jacobsen, another Danish architect and furniture designer. Panton turned out to be an "enfant terrible" and he started his own design and architectural office. He became well known for his innovative architectural proposals, including a collapsible house (1955), the Cardboard House and the Plastic House (1960). Near the end of the 1950s, his chair designs became much more unconventional, with no legs or discernible back. In 1960 Panton was the designer of the very first single-form injection-moulded plastic chair. The Stacking chair or S chair, became his most famous and mass-produced design resulting organic shapes inspired by the human body requirements, the tongue.
Suspension en forme de pot de fleur de Verner Panton pour Louis Poulsen, Danemark, conçue en 1969. Cette suspension est un exemple précoce du modèle de pot de fleurs de Panton et présente un abat-jour en émail orange composé de deux sphères semi-circulaires se faisant face. Les versions ultérieures des pendentifs en forme de pot de fleurs sont en métal peint. Verner Panton est considéré comme l'un des designers danois les plus influents du XXe siècle dans le domaine du mobilier et de la décoration d'intérieur. Au cours de sa carrière, il a créé des objets innovants et futuristes dans une variété de matériaux, en particulier des plastiques, et dans des couleurs vibrantes et exotiques. Son style était très "années 1960", mais il a regagné en popularité à la fin du XXe siècle ; en 2004, les modèles de meubles les plus connus de Panton sont toujours en production. Panton était un artiste expérimenté à Odense ; il a ensuite étudié l'architecture à l'Académie royale d'art du Danemark à Copenhague, où il a obtenu son diplôme en 1951. Pendant les deux premières années de sa carrière, de 1950 à 1952, il a travaillé dans le cabinet d'Arne Jacobsen, un autre architecte et créateur de meubles danois. Panton s'est révélé être un "enfant terrible" et a créé son propre bureau de design et d'architecture. Il est devenu célèbre pour ses propositions architecturales innovantes, notamment une maison pliable (1955), la Maison en carton et la Maison en plastique (1960). Vers la fin des années 1950, ses chaises deviennent beaucoup moins conventionnelles, sans pieds ni dossier visible. En 1960, Panton a conçu la toute première chaise en plastique moulé par injection de forme unique. La chaise Stacking, ou chaise S, est devenue sa création la plus célèbre et la plus produite en série. Elle se caractérise par des formes organiques inspirées des exigences du corps humain, la langue.
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