This engraving is part of a series of 50 etchings. It consists of 48 caprices, a frontispiece and a dedication to Lorenzo de' Medici, brother of Cosimo II de' Medici. It is a first state (unnumbered engraving). It dates from 1617. It represents two dancers, probably those seen in Florence. It is called: "The Caprices: the trousers looking at each other".
Dimension 1.96x ; w: 2.75 inches
10.23 x 7.87 inches with frame.
Jacques Callot was a 17th century draughtsman and engraver from Lorraine. He is considered one of the masters of etching. His engravings are characterised by a great sharpness and also a deep inking. The scenes depicted are very abundant on rather small surfaces.
He began an apprenticeship in Rome in 1609. There he joined his friend Israel Henriet. There he met artists such as Antonio Tempesta, an aquafortist. He entered the workshop of Philippe Thomassin, who taught him the technique of engraving with a burin.
At the end of 1611, he joined Florence and received the Medici protectorate. He produced 15 of the 29 plates entrusted to Antonio Tempesta, where he experimented with etching. He then became the engraver for the festivities organised at the Uffizi Palace.
from 1621, he returned to Lorraine. He then published picturesque series based on his memories of Italy, the Bali and the Gobbi. He also produced a series called The Beggars. He also began work on a series of 490 plates making up Le Livre des Saints, published after his death. During this period he also produced a sequel called Les Bohémiens, as well as Les Supplices.
His main work remains a series of eighteen engravings called Les Misères et les malheurs de la guerre. This work deals with the devastation caused by the Thirty Years' War (1618-1648).
Cette gravure fait partie d'une série de 50 eaux-fortes. Elle comprend 48 caprices, un frontispice et une dédicace à Laurent de Médicis, frère de Cosimo II de Médicis. Il s'agit d'un premier état (gravure non numérotée). Elle date de 1617. Elle représente deux danseuses, probablement celles que l'on voit à Florence. Elle est intitulée : "Les Caprices : les pantalons qui se regardent".
Dimension 1.96x ; w : 2.75 inches
10.23 x 7.87 pouces avec le cadre.
Jacques Callot était un dessinateur et graveur lorrain du XVIIe siècle. Il est considéré comme l'un des maîtres de l'eau-forte. Ses gravures se caractérisent par une grande netteté et un encrage profond. Les scènes représentées sont très abondantes sur des surfaces assez petites.
Il commence un apprentissage à Rome en 1609. Il y rejoint son ami Israël Henriet. Il y rencontre des artistes comme Antonio Tempesta, aquafortiste. Il entre dans l'atelier de Philippe Thomassin qui lui apprend la technique de la gravure au burin.
Fin 1611, il rejoint Florence et reçoit le protectorat des Médicis. Il réalise 15 des 29 planches confiées à Antonio Tempesta, où il expérimente l'eau-forte. Il devient ensuite le graveur des fêtes organisées au palais des Offices.
à partir de 1621, il retourne en Lorraine. Il publie alors des séries pittoresques basées sur ses souvenirs d'Italie, le Bali et les Gobbi. Il réalise également une série intitulée Les Mendiants. Il commence également à travailler sur une série de 490 planches constituant Le Livre des Saints, publié après sa mort. Durant cette période, il réalise également une suite intitulée Les Bohémiens, ainsi que Les Supplices.
Son œuvre principale reste une série de dix-huit gravures intitulée Les Misères et les malheurs de la guerre. Cette œuvre traite des ravages causés par la guerre de Trente Ans (1618-1648).
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