Oil painting on canvas. The great work is part of a series of paintings called 'del Flood', which refer to the biblical history of Noah, made by Jacopo Bassano and his workshop from the seventies of the sixteenth century. The first floor is animated as in a gender scene by figures engaged in various domestic activities, in particular in the construction of new homes, and surrounded by furniture, furnishings and animals downloaded from the arched ark on Mount Ararat in the background, while only in second Plan is glimpsed the true subject of the work, namely Noah who is kneeling before the altar he built to thank God, demonstrating in the form of a ray of light that pierces the clouds. The first work of Bassano, who passed to auction by Christie's in 1971 and coming from various important English private collections (Stevens, Grindley, Beavan, Hume-Campbell, Gray and Lely collections), compared to the one presented here presents some small differences, especially In the arrangement of objects (in particular of the vasellame in the foreground) and in the poses of the animals (the group in the background in the center). Differences lay for a production of the Bassano shop: it is a typical example of the production of the Veneto master who , in the second half of the sixteenth century he created the genre of the 'biblical-pastoral' scenes, compositions of biblical, evangelical and allegorical subject, set in an rural and pastoral key, which had such luck and requested on the market as necessary a special organization of work necessary divided between the painter and the children, especially Francesco and Leandro, assisted by ranks of Garzoni; The numerous replicas were differentiated in small details precisely to ensure their uniqueness to the client. The original, the work proposed here has a small difference in the size, superior of a few centimeters, but from the observation of the work, which is already Restored, and in particular of the left margin, it is highlighted that in the rioting phase it was 'ironed' by adaptation to the new canvas. The work comes from an important Milanese private collection. It is presented in style frame.
Peinture à l'huile sur toile. La grande œuvre fait partie d'une série de tableaux intitulée "del Flood", qui fait référence à l'histoire biblique de Noé, réalisée par Jacopo Bassano et son atelier à partir des années soixante-dix du XVIe siècle. Le premier étage est animé comme dans une scène de genre par des personnages engagés dans diverses activités domestiques, en particulier dans la construction de nouvelles maisons, et entourés de meubles, d'objets d'ameublement et d'animaux téléchargés de l'arche du mont Ararat à l'arrière-plan, tandis que seulement au deuxième plan est entrevu le véritable sujet de l'œuvre, à savoir Noé qui est agenouillé devant l'autel qu'il a construit pour remercier Dieu, se manifestant sous la forme d'un rayon de lumière qui perce les nuages. La première œuvre de Bassano, passée aux enchères par Christie's en 1971 et provenant de diverses importantes collections privées anglaises (collections Stevens, Grindley, Beavan, Hume-Campbell, Gray et Lely), comparée à celle présentée ici présente quelques petites différences, notamment dans la disposition des objets (en particulier du vasellame au premier plan) et dans les poses des animaux (le groupe au fond au centre). Ces différences sont à mettre au compte d'une production de la boutique de Bassano : il s'agit d'un exemple typique de la production du maître vénitien qui, dans la seconde moitié du XVIe siècle, a créé le genre des scènes "bibliques-pastorales", des compositions de sujets bibliques, évangéliques et allégoriques, dans une tonalité rurale et pastorale, qui ont eu une telle chance et demandé sur le marché comme nécessaire une organisation spéciale du travail nécessaire divisé entre le peintre et les enfants, en particulier Francesco et Leandro, assisté par des rangs de Garzoni ; Les nombreuses répliques ont été différenciées dans les petits détails précisément pour assurer leur unicité au client. L'original, l'œuvre proposée ici a une petite différence dans la taille, supérieure de quelques centimètres, mais de l'observation de l'œuvre, qui est déjà restaurée, et en particulier de la marge gauche, il est mis en évidence que dans la phase d'émeute il a été "repassé" par adaptation à la nouvelle toile. L'œuvre provient d'une importante collection privée milanaise. Elle est présentée dans un cadre de style.
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