Oil on canvas.The Immaculate Conception is a Catholic dogma, proclaimed by Pope Pius IX on December 8, 1854, which states that the Virgin Mary was preserved immune from original sin from the first moment of her conception.The historical path that led to its definition lasted for at least four centuries, during which furious theological disputes were intertwined, especially between Franciscans and Dominicans.The theme of the Immaculate Conception began to appear in art since the debate was heated,Initially the theme was approached by Gothic artists in a cryptic way, referring to the viewer the conclusion, perhaps putting a series of symbols and metaphors easily decodable.In the fifteenth century the works of art became more evident, but it is from the seventeenth century, with the Counter-Reformation, that the most famous iconographic image of this dogma was established.The essential characters are those of the woman of the Apocalypse: an ever-young woman - because she was chosen and conceived before all humanity - clothed in the sun (the light that radiates from behind), crowned by twelve stars surmounted by an apotheosis of cherubim, Who rests her feet on a crescent moon and often, as in this depiction, crushing the head of the defeated apocalyptic dragon; She has her eyes turned to heaven, in a contemplative attitude, her hands often joined in prayer, other times wide open and stretches upwards in a gesture of momentum.The pictorial production of this subject became very wide and extremely varied, in the wake of the disputes that concerned it.Similar productions to the one proposed here are found, at the end of the '500, above all between Lombardy and Genoa.As an example from Lombardy can be cited Stefano Maria Legnani, called the Legnanino (1660-1715).In the Ligurian context, in particular in Genoa, where the image of the Immaculate Conception had an extraordinary diffusion from the end of the sixteenth century to the whole Baroque age, becoming the central theme through paintings and sculptures in the decorative programs of the city buildings, this subject is very close to the one proposed, in the production of Paolo Gerolamo Piola (1666-1724).The painting in question had been restored and displayed in a revival frame. Please note that an additional handling period of up to 4 weeks may apply to this item, if it must be delivered out of Italy.
Huile sur toile.L'Immaculée Conception est un dogme catholique, proclamé par le pape Pie IX le 8 décembre 1854, qui affirme que la Vierge Marie a été préservée du péché originel dès le premier instant de sa conception.Le parcours historique qui a conduit à sa définition a duré au moins quatre siècles, au cours desquels se sont mêlées de furieuses disputes théologiques, notamment entre franciscains et dominicains.Le thème de l'Immaculée Conception a commencé à apparaître dans l'art depuis que le débat était passionné.Initialement, le thème a été abordé par les artistes gothiques d'une manière cryptique, renvoyant au spectateur la conclusion, peut-être en mettant une série de symboles et de métaphores facilement décodable.Au XVe siècle, les œuvres d'art est devenu plus évident, mais c'est à partir du XVIIe siècle, avec la Contre-Réforme, que l'image iconographique la plus célèbre de ce dogme a été établie.Les caractères essentiels sont ceux de la femme de l'Apocalypse : une femme toujours jeune - parce qu'elle a été choisie et conçue avant toute l'humanité - vêtue de soleil (la lumière qui rayonne par derrière), couronnée de douze étoiles surmontées d'une apothéose de chérubins, qui pose ses pieds sur un croissant de lune et souvent, comme dans cette représentation, écrase la tête du dragon apocalyptique vaincu ; elle a les yeux tournés vers le ciel, dans une attitude contemplative, les mains souvent jointes en prière, d'autres fois grandes ouvertes et tendues vers le haut dans un geste d'élan.La production picturale de ce sujet est devenue très large et extrêmement variée, dans le sillage des contestations qui le concernent.Des productions similaires à celle proposée ici se retrouvent, à la fin des années '500, surtout entre la Lombardie et Gênes : on peut citer comme exemple lombard Stefano Maria Legnani, dit le Legnanino (1660-1715).Dans le contexte ligure, en particulier à Gênes, où l'image de l'Immaculée Conception a eu une diffusion extraordinaire de la fin du XVIe siècle à toute l'époque baroque, devenant le thème central à travers des peintures et des sculptures dans les programmes décoratifs des bâtiments de la ville, ce sujet est très proche de celui proposé, dans la production de Paolo Gerolamo Piola (1666-1724).Le tableau en question avait été restauré et exposé dans un cadre de renaissance. Veuillez noter qu'un délai supplémentaire de manutention pouvant aller jusqu'à 4 semaines peut s'appliquer à cet article, s'il doit être livré hors d'Italie.
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