Abstract, informal painting (Gouache) by Helmut Zimmermann 1985 in color black, yellow and red. Technique: mixed technique / gouache on paper Signature: signed and dated by hand in the lower right corner HZ 05 May 85 Professional Frame: museum board matting, non-reflective glass, profiled frame with white gold decoration Measurements: height 94 cm x width 120 cm x depth 4.0 cm Brief biography: H. Zimmermann was born in Aussig, Bohemia in 1924 and died in Passau, where he resided, in 2014. After World War II he attended the Munich and Nuremberg Academies of fine arts. His many travels throughout Europe, the US, Northern Africa, India, Japan and China as well as his studies of C.G. Jung’s psychology and Martin Heidegger’s philosophy led Helmut Zimmermann to his “image transformations”, his metamorphoses of faces and mandalas in mystical circular and polygonal images. In addition to his work as a painter, Zimmermann was also active as a writer and film-maker. His films show image sequences of metamorphoses. The camera records his painting process and documents the transformation from one image to another. He keeps painting over the images he creates so that their various intermediate stages exist only on film. The artist donated his cinematic legacy to the Munich Film Museum in the autumn of 2004.
Peinture abstraite, informelle (Gouache) de Helmut Zimmermann 1985 en couleur noir, jaune et rouge. Technique : technique mixte / gouache sur papier Signature : signée et datée à la main dans le coin inférieur droit HZ 05 mai 85 Cadre professionnel : passe-partout en carton musée, verre antireflet, cadre profilé avec décoration en or blanc Mesures : hauteur 94 cm x largeur 120 cm x profondeur 4,0 cm Brève biographie : H. Zimmermann est né à Aussig, en Bohême, en 1924 et est décédé à Passau, où il résidait, en 2014. Après la Seconde Guerre mondiale, il a fréquenté les académies des beaux-arts de Munich et de Nuremberg. Ses nombreux voyages à travers l'Europe, les États-Unis, l'Afrique du Nord, l'Inde, le Japon et la Chine ainsi que ses études de la psychologie de C.G. Jung et de la philosophie de Martin Heidegger ont conduit Helmut Zimmermann à ses "transformations d'images", ses métamorphoses de visages et de mandalas en images mystiques circulaires et polygonales. En plus de son travail de peintre, Zimmermann était également actif en tant qu'écrivain et réalisateur de films. Ses films montrent des séquences d'images de métamorphoses. La caméra enregistre son processus de peinture et documente la transformation d'une image en une autre. Il ne cesse de repeindre les images qu'il crée, de sorte que leurs différentes étapes intermédiaires n'existent que sur la pellicule. L'artiste a fait don de son héritage cinématographique au Musée du film de Munich à l'automne 2004.
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