Paper engravings. Five are from drawings by Giuseppe Zocchi (1711-1767) and the other five are from drawings by Jacopo Amigoni (1682-1752). They all depict episodes from the Old Testament, with different characters and episodes. Of Zocchi there are scenes from the life of Tobias, of Jephthah, of Moses (the burning bush), of Hagar and of Lot. Of Amigoni, scenes from the life of Jacob, of David with Abigail, of Abraham and two others of Moses (Moses saved from the waters and Moses defending the daughters of Jerus at the well). The German Joseph Wagner trained as a painter in Venice, in the workshop of the Rococo painter Jacopo Amigoni, who invited him to devote himself to copper burin engraving. In 1739 he founded the Wagnerian chalcography in Venice, which quickly became the most important print production center of the Serenissima; his workshop was very popular with many Venetian etchers (Volpato, Brustolon, Piranesi to name a few). In the prolific workshop, the most talented engravers active at the time were employed in the creation of hundreds of prints reproducing all kinds of the variegated eighteenth-century lagoon figurative culture, creating works of a high quality level, in which they immediately played a leading role the prints taken from prototypes of Amigoni, The revived scenes are of Rococo taste, set in landscapes dominated by a gentle nature and embellished by the presence of ancient ruins, and inserted in graceful rocaille frames. The engravings show slight gore of humidity. They are presented in contemporary gilded frames, with period glasses.
Gravures sur papier. Cinq sont des dessins de Giuseppe Zocchi (1711-1767) et les cinq autres sont des dessins de Jacopo Amigoni (1682-1752). Elles représentent toutes des épisodes de l'Ancien Testament, avec des personnages et des épisodes différents. Chez Zocchi, on trouve des scènes de la vie de Tobie, de Jephté, de Moïse (le buisson ardent), d'Agar et de Lot. Chez Amigoni, des scènes de la vie de Jacob, de David avec Abigaïl, d'Abraham et deux autres de Moïse (Moïse sauvé des eaux et Moïse défendant les filles de Jérus au puits). L'Allemand Joseph Wagner se forme à la peinture à Venise, dans l'atelier du peintre rococo Jacopo Amigoni, qui l'invite à se consacrer à la gravure au burin sur cuivre. En 1739, il fonde la chalcographie wagnérienne à Venise, qui devient rapidement le plus important centre de production d'estampes de la Sérénissime ; son atelier est très prisé par de nombreux graveurs vénitiens (Volpato, Brustolon, Piranesi, pour n'en citer que quelques-uns). Dans cet atelier prolifique, les graveurs les plus talentueux de l'époque furent employés à la création de centaines d'estampes reproduisant tous les types de la culture figurative lagunaire variée du XVIIIe siècle, créant des œuvres d'un niveau de qualité élevé, dans lesquelles ils jouèrent immédiatement un rôle de premier plan les estampes tirées des prototypes d'Amigoni, Les scènes ravivées sont de goût rococo, situées dans des paysages dominés par une nature douce et embellis par la présence de ruines antiques, et insérées dans de gracieux cadres rocaille. Les gravures présentent de légères traces d'humidité. Elles sont présentées dans des cadres dorés contemporains, avec des verres d'époque.
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