My Portrait in 1960 is an original hand-signed etching on Japonese paper realized by the Expressionist artist James Ensor in 1888, with the second signature on the reverse. Beautiful and rare proof for the second of two states. In good conditions. This etching is representing, a skeleton seated on the ground, Ensor here indicate humorously with the title of artwork''My Portrait in 1960'' to his future death. and play with the concept of dead and portrait with an absurd point of view. References: Taevernier, Auguste (1999). James Ensor. Belgium: Pandora/Snoeck-Ducaju & Zoon. , p.96 no. 34 Van Gindertael, Roger (1975). Ensor. Boston: New York Graphic Society Ltd. James Ensor (1860-1949), is a Belgian painter and printmaker, an important influence on Expressionism and Surrealism. Ensor's early works, such as Russian Music (1881) and The Drunkards (1883), depict realistic scenes in a somber style, his palette subsequently brightened and he favored increasingly bizarre subject matter. Such paintings as The Scandalized Masks (1883) and Skeletons Fighting over a Hanged Man (1891) feature figures in grotesque masks inspired by the ones sold in his mother's gift shop for Ostend's annual Carnival. Subjects such as carnivals, masks, puppetry, skeletons, and fantastic allegories are dominant in Ensor's mature work. Ensor dressed skeletons up in his studio and arranged them in colorful, enigmatic tableaux on the canvas, and used masks as a theatrical aspect in his still lifes. Attracted by masks' plastic forms, bright colors, and potential for psychological impact, he created a format in which he could paint with complete freedom. Ensor was a prolific and accomplished printmaker. He created 133 etchings and drypoints over the course of his career, with 86 of them made between 1886 and 1891 during the height of Ensor's most creative period. Ensor himself recognized that the prints were a key part of his artistic legacy, stating in a letter to Albert Croquez in 1934: ''Yes, my intention is to go on working for a long time yet so that generations to come may hear me. My intention is to survive, and I think of the solid copper plate, the unalterable ink, easy reproduction, faithful prints, and I adopt etching as a means of expression This artwork is shipped from Italy. Under existing legislation, any artwork in Italy created over 70 years ago by an artist who has died requires a licence for export regardless of the work’s market price. The shipping may require additional handling days to require the licence according to the final destination of the artwork.
Mon Portrait en 1960 est une gravure originale signée à la main sur papier japonais réalisée par l'artiste expressionniste James Ensor en 1888, avec la deuxième signature au verso. Belle et rare épreuve pour le second des deux états. En bon état. Cette gravure représente, un squelette assis sur le sol, Ensor indique ici avec humour avec le titre de l'oeuvre ''Mon Portrait en 1960'' à sa future mort. et joue avec le concept de mort et de portrait avec un point de vue absurde. Références : Taevernier, Auguste (1999). James Ensor. Belgique : Pandora/Snoeck-Ducaju & Zoon. p.96 no. 34 Van Gindertael, Roger (1975). Ensor. Boston : New York Graphic Society Ltd. James Ensor (1860-1949), est un peintre et graveur belge, qui a exercé une influence importante sur l'expressionnisme et le surréalisme. Les premières œuvres d'Ensor, telles que La musique russe (1881) et Les ivrognes (1883), dépeignent des scènes réalistes dans un style sombre, sa palette s'est ensuite éclaircie et il a privilégié des sujets de plus en plus bizarres. Des tableaux tels que Les masques scandalisés (1883) et Les squelettes se battant pour un pendu (1891) présentent des personnages portant des masques grotesques inspirés de ceux vendus dans la boutique de cadeaux de sa mère pour le carnaval annuel d'Ostende. Des sujets tels que les carnavals, les masques, les marionnettes, les squelettes et les allégories fantastiques dominent dans l'œuvre mature d'Ensor. Ensor habille les squelettes dans son atelier et les dispose en tableaux colorés et énigmatiques sur la toile, et utilise les masques comme aspect théâtral dans ses natures mortes. Attiré par les formes plastiques des masques, leurs couleurs vives et leur potentiel d'impact psychologique, il a créé un format dans lequel il pouvait peindre en toute liberté. Ensor était un graveur prolifique et accompli. Il a créé 133 gravures et pointes sèches au cours de sa carrière, dont 86 entre 1886 et 1891, au plus fort de la période la plus créative d'Ensor. Ensor lui-même a reconnu que les estampes constituaient une partie essentielle de son héritage artistique, comme il l'a déclaré dans une lettre adressée à Albert Croquez en 1934 : Oui, mon intention est de continuer à travailler encore longtemps pour que les générations futures puissent m'entendre. Mon intention est de survivre, et je pense à la plaque de cuivre solide, à l'encre inaltérable, à la facilité de reproduction, aux estampes fidèles, et j'adopte la gravure comme moyen d'expression Cette œuvre d'art est expédiée d'Italie. En vertu de la législation en vigueur, toute œuvre d'art créée en Italie il y a plus de 70 ans par un artiste décédé nécessite une licence d'exportation, quel que soit le prix de l'œuvre sur le marché. L'expédition peut nécessiter des jours de manutention supplémentaires pour obtenir la licence en fonction de la destination finale de l'œuvre d'art.
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