On four rectangular conical legs with extensive width and rounded corners, a narrow drawer on the front, which is accompanied on the sides of two blends and framed on the side of bronze triglyphic applications. Finally, white marble slab with partially all -all bronze gallery. In the lower area of the furniture, two overlaps on top of the other, on the back with a bronze shell closure, on the front with bronze tape edging. Very fine markettery with light-dark contrast, drawer and blender with classicist ring handling. The console or so-called dessert is very similar to a dessert that was made and stamped by the Parisian Eben-owner Jean-André Artzt (1750-1816): Art was born the son of an artificial trainer in Frankfurt, went to Paris at a time unknown today where he received his championship title in 1785 and must have worked for some time at the Rue de Faubourg Saint Antoine. After 1803 his trail loses. Stamped pieces of this flatist are relatively rare and were manufactured in the Louis XV and Louis XVI style. Marketers “Au Papillon” in rectangular cartridges are typical of these furniture. Kjellberg, Pierre: Le Mobilier Francais du Xviiie Siècle, Paris 2008, pp. 29-30, Fig. P. 30 Condition: very good, min.
Sur quatre pieds rectangulaires coniques avec une grande largeur et des coins arrondis, un tiroir étroit sur le front, qui est accompagné sur les côtés de deux mélanges et encadré sur le côté de bronze applications triglyphes. Enfin, une dalle de marbre blanc avec une galerie partiellement tout en bronze. Dans la partie inférieure du meuble, deux chevauchements superposés, au dos avec une fermeture en coquille de bronze, sur le devant avec un liseré en ruban de bronze. Marqueterie très fine avec contraste clair-foncé, tiroir et mélangeur avec maniement classique des anneaux. La console ou dite dessert est très semblable à un dessert qui a été fabriqué et estampillé par le propriétaire parisien de l'Eben, Jean-André Artzt (1750-1816) : Art est né fils d'un entraîneur artificier à Francfort, est allé à Paris à une époque inconnue aujourd'hui où il a reçu son titre de champion en 1785 et a dû travailler quelque temps à la rue de Faubourg Saint Antoine. Après 1803, sa trace se perd. Les pièces estampillées de ce flatier sont relativement rares et ont été fabriquées dans le style Louis XV et Louis XVI. Les marquages "Au Papillon" dans des cartouches rectangulaires sont typiques de ces meubles. Kjellberg, Pierre : Le Mobilier Francais du Xviiie Siècle, Paris 2008, pp. 29-30, Fig. P. 30 Condition : très bien, min.
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