Oil on canvas Signed lower right. At the back of this Title and further signature.
Son of the famous Ferruccio Rontini, who was a master in the artistic formation and from which he would not keep the name so as not to exploit the celebrity, Giulio Da Vicchio was artistically a first formative period attached to his homeland, Mugello and residence Livorno to seeking a technical completeness, the study of 'real' and the absorption of emotions, moods and human values. The main subjects of this period are mostly landscapes but 'in this painting the study and interest in pensioners, farmers and fishermen, people who later become characteristic of his painting.
The second period coincided with her marriage, is that of 'experience in Sicily and the quivering relationship with this land. Giulio from Mistletoe is literally struck by the atmosphere full, also rich in mystery and with so many things to discover, leading him to re-read the same favorite subjects, the faces of the farmers and fishermen, as represented almost sculptures of cast figures, bound together in the gestures that have always characterized their work to glorify life.
Only in the third period of his life Da Vicchio switches to a landscape intimate and poetic interpretation.
The painting proposed here falls into the second period production.
And 'it presented in a tray frame.
Huile sur toile Signée en bas à droite. Au dos de ce titre et signature supplémentaire.
Fils du célèbre Ferruccio Rontini, qui fut un maître dans la formation artistique et dont il ne gardera pas le nom pour ne pas exploiter la célébrité, Giulio Da Vicchio fut artistiquement une première période de formation attachée à sa patrie, le Mugello et à la résidence Livourne à la recherche d'une complétude technique, de l'étude du "réel" et de l'absorption des émotions, des humeurs et des valeurs humaines. Les principaux sujets de cette période sont surtout des paysages, mais "dans cette peinture, l'étude et l'intérêt pour les retraités, les agriculteurs et les pêcheurs, des personnes qui deviennent plus tard caractéristiques de sa peinture.
La deuxième période, qui coïncide avec son mariage, est celle de "l'expérience en Sicile et de la relation frémissante avec cette terre". Giulio de Gui est littéralement frappé par l'atmosphère pleine, également riche en mystère et avec tant de choses à découvrir, ce qui l'amène à relire les mêmes sujets favoris, les visages des agriculteurs et des pêcheurs, représentés presque comme des sculptures de figures moulées, liées entre elles dans les gestes qui ont toujours caractérisé leur travail pour glorifier la vie.
Ce n'est que dans la troisième période de sa vie que Da Vicchio passe à une interprétation intime et poétique du paysage.
Le tableau proposé ici s'inscrit dans la production de la deuxième période.
Et "il est présenté dans un cadre de plateau.
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