Oil on canvas. Signed and dated at lower left. On the back present additional signature, date, and handwritten inscription with the title of the work and location (from the studio in Milan). Also present is a label from Galleria Gussoni in Milan relating to the artist's solo exhibition in1962.A self-taught Milanese artist, Giovan Francesco Gonzaga declared 'my true teacher is Nature,' and faithful to it, he devoted himself mainly to scenes with horses (a passion inherited from his experience in the Savoy Cavalry during the war) to landscapes and still lifes, always depicted "en plein air." Vittorio Sgarbi wrote of him: 'Giovan Francesco Gonzaga's wisdom lies in his drawing, which is strong and decisive..... The images vibrate with restlessness, in the sign of man's struggle against himself, in the hell of a history that always seems to repeat the same drama. But if the preparatory drawing is admirable, this artist's color has a royalty and sensitivity that come from a musical perception of color, where the palette expresses itself in suddenness, in variations and pulsating rhythms'. In this composition, the color blue dominates, represented in a wide range of shades that define and differentiate from each other the vases, of all different shapes, the candlestick and the backgrounds.The color games create a lively but personal, intimate atmosphere, and the artist seems to express through his sense of sight, his moods, his inner perceptions of the reality around him.The painting has two small patches on the back.It is presented in a styled frame.
Huile sur toile. Signée et datée en bas à gauche. Au dos se trouvent une signature supplémentaire, la date et une inscription manuscrite avec le titre de l'œuvre et le lieu (de l'atelier à Milan). L'artiste autodidacte milanais Giovan Francesco Gonzaga déclarait "mon vrai maître est la nature" et, fidèle à cette déclaration, il se consacrait principalement aux scènes avec des chevaux (une passion héritée de son expérience dans la cavalerie savoyarde pendant la guerre), aux paysages et aux natures mortes, toujours représentés "en plein air" Vittorio Sgarbi écrit à son sujet : "La sagesse de Giovan Francesco Gonzaga réside dans son dessin, qui est fort et décisif...... Les images vibrent d'agitation, sous le signe de la lutte de l'homme contre lui-même, dans l'enfer d'une histoire qui semble toujours répéter le même drame. Mais si le dessin préparatoire est admirable, la couleur de cet artiste a une royauté et une sensibilité qui proviennent d'une perception musicale de la couleur, où la palette s'exprime en soudaineté, en variations et en rythmes pulsés'. Dans cette composition, la couleur bleue domine, représentée dans une large gamme de nuances qui définissent et différencient les uns des autres les vases, de toutes formes différentes, le chandelier et les fonds.Les jeux de couleurs créent une atmosphère vivante mais personnelle, intime, et l'artiste semble exprimer à travers son sens de la vue, ses humeurs, ses perceptions intérieures de la réalité qui l'entoure.Le tableau a deux petites taches au dos.Il est présenté dans un cadre stylisé.
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