Still Life with nine objects is an original black and white etching realized by Giorgio Morandi in 1954. First state, Edition of 77 (77/100). Not signed, as issued. Includes gilded frame. It is considered one of the most iconic works by Morandi. The artwork was engraved for the Associazione Amatori d'Arte, Rome. Reference: Catalogue Raisonné "The graphic work of Giorgio Morandi" by L. Vitali, No. 115. Born in Bologna in 1890, Giorgio Morandi is one of the most representative figures of 20th Century Italian art. Morandi’s vocation for engraving was not something that surfaced when he reached artistic maturity. It progressed in parallel with his painting. The engraver grew alongside the painter, as shown by the fact that his first plates, now lost together with many of his paintings from that period, go back to the year 1911, when Morandi was just 21 years old. “…For Morandi, an etching was not just a picture on a metal plate, half way between a hastily jotted note and a brilliant aside, and with all the appearance of having been improvised. For him, etchings were things that could not have been produced any other way, things that you thought about deeply, sought after and pondered. Adventure Didn't come into it, nor did hoping for the best, with the help of chance and the unpredictable effects of acid […] Morandi’s engravings stem from a profound meditation on his subjects, maturing in his mind long before he started etching.” (Lamberto Vitali,L’opera grafica di Giorgio Morandi (Giorgio Morandi’s graphic works, Einaudi, Turin 1957).
Nature morte avec neuf objets est une gravure originale en noir et blanc réalisée par Giorgio Morandi en 1954. Premier état, Edition de 77 (77/100). Non signée, comme publiée. Comprend un cadre doré. Elle est considérée comme l'une des œuvres les plus emblématiques de Morandi. L'œuvre a été gravée pour l'Associazione Amatori d'Arte, Rome. Référence : Catalogue raisonné "L'œuvre graphique de Giorgio Morandi" par L. Vitali, n° 115. Né à Bologne en 1890, Giorgio Morandi est l'une des figures les plus représentatives de l'art italien du XXe siècle. La vocation de Morandi pour la gravure ne s'est pas manifestée lorsqu'il a atteint sa maturité artistique. Elle a progressé parallèlement à sa peinture. Le graveur a grandi aux côtés du peintre, comme en témoigne le fait que ses premières planches, aujourd'hui perdues avec nombre de ses peintures de l'époque, remontent à 1911, alors que Morandi n'avait que 21 ans. "...Pour Morandi, une gravure n'était pas seulement une image sur une plaque de métal, à mi-chemin entre une note griffonnée à la hâte et un aparté brillant, et avec toute l'apparence d'avoir été improvisée. Pour lui, les gravures étaient des choses qui ne pouvaient pas être produites autrement, des choses auxquelles on pensait profondément, qu'on recherchait et auxquelles on réfléchissait. L'aventure n'entrait pas en ligne de compte, ni l'espoir du mieux, avec l'aide du hasard et des effets imprévisibles de l'acide [...] Les gravures de Morandi découlent d'une profonde méditation sur ses sujets, mûrie dans son esprit bien avant qu'il ne commence à graver." (Lamberto Vitali,L'opera grafica di Giorgio Morandi (Les œuvres graphiques de Giorgio Morandi, Einaudi, Turin 1957).
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