Severini's Business Cards with an autograph message to the Countess Anna Laetitia Pecci-Blunt. Around 1940's. Two business cards. In Italian. Perfect conditions. This couple of business cards contains an autograph message of greetings referring to the mural painting in Notre-Dame du Valentin in Losanna, in Switzerland, where he realized a big fresco on the theme of the Annunciation in the apse of the church. The Italian artist, after a religious crisis (between 1924-34), abandons easel painting to focus on religious art: it is the time of big frescoes and mosaics especially for Swiss churches. Converted to Catholicism, he was called directly from Paris to Switzerland in 1924, the year of his first assignment in Semsales. Gino Severini enthusiastically embraced the idea of designing and executing a complex decorative program for the newly built church. From that moment on he will return to Switzerland to work on the decoration of four other churches, leaving everywhere a precious testimony of his highly original art. Gino Severini (Cortona, 1883 – Paris, 1966), Gino Severini is an Italian painter who knows how to fuse science, art, composition and fantasy: most of all the Futurist dynamic values with the Cubist constructive concepts. It is hard to insert Gino Severini in one single artistic movement - although he is best-known as a Futurist artist, he is also considered a Pointillist, Cubist, Neoclassicist of “Valori Plastici”. After a religious crisis (between 1924-34), he abandons easel painting to focus on religious art: it is the time of big frescoes and mosaics especially for Swiss churches. In 1946, he moves to Meudon, and his style becomes semi-abstract.
Les cartes de visite de Severini avec un message autographe à la comtesse Anna Laetitia Pecci-Blunt. Vers les années 1940. Deux cartes de visite. En italien. Parfaites conditions. Ce couple de cartes de visite contient un message autographe de salutations faisant référence à la peinture murale de Notre-Dame du Valentin à Losanna, en Suisse, où il a réalisé une grande fresque sur le thème de l'Annonciation dans l'abside de l'église. L'artiste italien, après une crise religieuse (entre 1924 et 1934), abandonne la peinture de chevalet pour se consacrer à l'art religieux : c'est l'époque des grandes fresques et des mosaïques, en particulier pour les églises suisses. Converti au catholicisme, il est appelé directement de Paris en Suisse en 1924, année de sa première affectation à Semsales. Gino Severini embrasse avec enthousiasme l'idée de concevoir et d'exécuter un programme décoratif complexe pour la nouvelle église. À partir de ce moment, il retournera en Suisse pour travailler à la décoration de quatre autres églises, laissant partout un précieux témoignage de son art très original. Gino Severini (Cortona, 1883 - Paris, 1966), Gino Severini est un peintre italien qui sait fusionner la science, l'art, la composition et la fantaisie : surtout les valeurs dynamiques futuristes avec les concepts constructifs cubistes. Il est difficile d'insérer Gino Severini dans un seul mouvement artistique - bien qu'il soit plus connu comme artiste futuriste, il est également considéré comme un pointilliste, cubiste, néoclassique de "Valori Plastici". Après une crise religieuse (entre 1924 et 1934), il abandonne la peinture de chevalet pour se consacrer à l'art religieux : c'est l'époque des grandes fresques et des mosaïques, notamment pour les églises suisses. En 1946, il s'installe à Meudon, et son style devient semi-abstrait.
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