Fine Louis XVI-armchair "en cabriolet" stamped by Georges Jacob (1739-1814) in the period around 1775-1779: slightly flared to four, and tapered fluted round feet resting profiled and front slightly gebogter frame for upholstered seat. On the decorated with rosettes statements of the feet s-shaped curved Armlehnstützen hand with detents in the form of holding down the scrolls, the armrests partially following the scalloped oval and padded backrest and padded. The frame with the original white-gray version, which has a beautiful patina. The armchair is upholstered in the old French tradition with straps and springs with a medium blue-grundigem linen cloth in a modern way a traditional Louis XVI mimics pattern with ligament and Floralelementen. For the same Ameublement see our product catalog another pair of armchairs. Georges Jacob was one of the most famous Parisian cabinetmaker, who specialized in the production of luxury seating. His title he won in 1765. He worked for the French royal family and the French and international aristocracy such. Marie-Antoinette at Versailles, but especially for Monsieur, the king, who became his most important client's brother. In 1791, the guild system was abolished and Jacob gave his specialization in seating and expanded its portfolio to include the production of other types of furniture and bronze Monti achievements for luxury furniture. After Jacob and his company had survived the revolution with the help of the painter Jacques-Louis David, he retired in 1796, leaving behind his workshop his two sons George II. And François-Honoré-Georges Jacob-Desmalter, known as Jacob Frères. The workshop Jacob was furniture supplier of the French consulate and subsequently by Emperor Napoleon. The works of Jacob are exhibited in major international museums and collections, including in the castles of Chantilly and Fontainebleau, the Louvre and the Musée des Arts Decoratifs in Paris, in the Wallace Collection in London, the Boston Museum of Fine Arts and the New to call York Metropolitan Museum to name a few. Literature on Georges Jacob: Pierre Kjellberg, Le Mobilier Français du XVIIIe siècle, pp 451-472 Condition: very good, original version with beautiful patina of age and use, new upholstery.
Fine Louis XVI-fauteuil "en cabriolet" estampillé par Georges Jacob (1739-1814) dans la période autour de 1775-1779 : légèrement évasé à quatre, et effilée pieds ronds cannelés reposant profilé et avant légèrement gebogter cadre pour siège rembourré. Sur les états décorés de rosettes des pieds s-forme incurvée Armlehnstützen main avec des détentes dans la forme de tenir vers le bas les volutes, les accoudoirs suivant partiellement l'ovale festonné et dossier rembourré et rembourré. Le cadre avec la version originale blanc-gris, qui a une belle patine. Le fauteuil est tapissé dans la vieille tradition française avec des sangles et des ressorts avec un tissu de lin bleu-grundigem moyen dans une manière moderne un motif traditionnel Louis XVI imite avec ligament et Floralelementen. Pour le même Ameublement voir notre catalogue de produits une autre paire de fauteuils. Georges Jacob était l'un des plus célèbres ébénistes parisiens, qui s'est spécialisé dans la production de sièges de luxe. Il a obtenu son titre en 1765. Il a travaillé pour la famille royale française et l'aristocratie française et internationale telle que. Marie-Antoinette à Versailles, mais surtout pour Monsieur, le roi, qui est devenu le frère de son plus important client. En 1791, le système des guildes est aboli et Jacob abandonne sa spécialisation dans les sièges et élargit son portefeuille à la production d'autres types de meubles et aux réalisations en bronze Monti pour les meubles de luxe. Après que Jacob et son entreprise aient survécu à la révolution avec l'aide du peintre Jacques-Louis David, il se retire en 1796, laissant derrière lui son atelier, ses deux fils Georges II. Et François-Honoré-Georges Jacob-Desmalter, connus sous le nom de Jacob Frères. L'atelier Jacob fut fournisseur de meubles du consulat français et par la suite de l'empereur Napoléon. Les œuvres de Jacob sont exposées dans de grands musées et collections internationales, notamment dans les châteaux de Chantilly et de Fontainebleau, au Louvre et au Musée des Arts Décoratifs de Paris, à la Wallace Collection de Londres, au Boston Museum of Fine Arts et au Metropolitan Museum de New York, pour n'en citer que quelques-uns. Littérature sur Georges Jacob : Pierre Kjellberg, Le Mobilier Français du XVIIIe siècle, pp 451-472 Etat : très bien, version originale avec une belle patine d'âge et d'usage, rembourrage neuf.
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