Hardly any other piece of seating or reclining furniture in the design world can match the formal, functional and qualitative sophistication of this modern furniture archetype. Le Corbusier, who designed this lounger together with Pierre Jeanneret and Charlotte Perriand and whose initials can be found in the name of the piece of furniture, researched for years until he found the final form of the LC4. Good things come to those who wait. The LC4 is an unconditionally excellently designed piece of furniture in every respect, which is immeasurably ahead of its time not only in 1928 but also today. The connection between the cubic lower frame and the oval upper frame is just as aesthetically sublime as it is ergonomically perfect and physically ingenious. The lying surface slides continuously over the base, which is why the angle of inclination can be smoothly and elegantly adjusted. The radical minimalism - not a detail too many - and the incomparable comfort - both sitting and lying down - make the LC4 an undisputed icon of modern furniture.
Few signs of wear. The lounger was purchased from Wohnbedarf in Zurich and was always owned by the original buyer. Of course, the piece of furniture has the correct identification, stamped under the traverse in the tubular steel at the top of the neck.
Tubular steel, chrome-plated and painted black, pony skin pad, neck roll made of nappa leather, upholstery springs, rubber feet and friction rollers.
Il n'existe pratiquement aucun autre meuble d'assise ou de repos dans le monde du design qui puisse égaler la sophistication formelle, fonctionnelle et qualitative de cet archétype de mobilier moderne. Le Corbusier, qui a conçu cette chaise longue avec Pierre Jeanneret et Charlotte Perriand et dont les initiales se retrouvent dans le nom du meuble, a fait des recherches pendant des années jusqu'à ce qu'il trouve la forme finale de la LC4. Les bonnes choses arrivent à ceux qui attendent. Le LC4 est un meuble inconditionnellement excellent à tous les égards, qui est en avance sur son temps, non seulement en 1928 mais aussi aujourd'hui. La liaison entre le cadre inférieur cubique et le cadre supérieur ovale est aussi sublime sur le plan esthétique que parfaite sur le plan ergonomique et ingénieuse sur le plan physique. Le plan de couchage glisse en continu sur le socle, ce qui permet de régler l'angle d'inclinaison en douceur et avec élégance. Le minimalisme radical - pas un détail de trop - et le confort incomparable - tant en position assise que couchée - font du LC4 une icône incontestée du mobilier moderne.
Peu de signes d'usure. La chaise longue a été achetée chez Wohnbedarf à Zurich et a toujours appartenu à l'acheteur d'origine. Bien entendu, le meuble possède l'identification correcte, estampillée sous la traverse dans le tube d'acier au sommet du cou.
Acier tubulaire, chromé et peint en noir, coussin en peau de poney, rouleau de cou en cuir nappa, ressorts de rembourrage, pieds en caoutchouc et rouleaux de friction.
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