Most designer chairs from Italy in the 1950s can be recognized by their heavily stylized frames in combination with often a less special-looking seating area that was primarily intended to provide comfort. We also see this premise lasts with this reclining armchair.
Design
The elegant beech wood frame is blessed with a warm and deep patina, creating an almost golden glow. Legs stand out from each other and therefore give the chair a dynamic character. The back legs are striking, which are shaped like a lightning bolt. Two brass caps are attached to the top of these back legs, which at the same time form the slides for the reclining function.The chair can therefore be placed in a lying position and easily pushed back into a sitting position. In both cases, the comfort is pleasant as the entire interior has been replaced, as has the upholstery, which is secured at the edges of the frame with a number of rows of decorative nails. Please note that the design of this chair is often attributed to Carlo Mollino and its manufacture is said to have been carried out by the Neapolitan company Antonio Gorgone.
Condition
This chair has been completely restored while retaining the patina in our studio and is in very good condition.
La plupart des fauteuils design des années 1950 en Italie sont reconnaissables à leur cadre très stylisé, associé à une assise souvent plus discrète, mais dont l'objectif premier est d'offrir du confort. Nous retrouvons ce principe dans ce fauteuil inclinable.
Le design
L'élégant cadre en hêtre est doté d'une patine chaude et profonde qui lui confère un éclat presque doré. Les pieds se distinguent les uns des autres et confèrent ainsi au fauteuil un caractère dynamique. Les pieds arrière, en forme d'éclair, sont remarquables. Deux capuchons en laiton sont fixés au sommet de ces pieds arrière, qui forment en même temps les glissières de la fonction d'inclinaison. La chaise peut donc être placée en position allongée et être facilement repoussée en position assise. Dans les deux cas, le confort est agréable, car l'ensemble de l'intérieur a été remplacé, de même que le revêtement, qui est fixé sur les bords du cadre par plusieurs rangées de clous décoratifs. Il est à noter que le dessin de cette chaise est souvent attribué à Carlo Mollino et que sa fabrication aurait été effectuée par l'entreprise napolitaine Antonio Gorgone.
État de conservation
Cette chaise a été entièrement restaurée en conservant sa patine dans notre atelier et est en très bon état.
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