Armchair designed by Pierre Jeanneret circa 1950, relaunched in 2019. Manufactured by Cassina in Italy. Included in UNESCO’s 2016 Cultural Heritage list, the extraordinary architecture of Le Corbusier’s Capitol Complex, designed by Chandigarh in 1951, has received accolades for its celebration of an independent nation open to modernity. The Haute Cour, along with the Secretariat and the Assemblée wing, make up the core of Chandigarh’s Capitol Complex. The rooms were filled with overstuffed armchairs, all exhibiting the same “V” support structure theme. The only exposed wooden parts are the rests, connecting crossbars, and the external joints between the arms and the backrest. The armrests’ padding almost completely envelops them, creating the outline of a rounded, geometric shape, that along with the distinct seat and back cushioning, offer an immediate sense of comfort without abandoning their elegance and simplicity. Cassina’s reissue offers the classic version in teak, and two versions in natural and stained black oak. These product is a tribute to Pierre Jeanneret, a key figure in the realization of Chandigarh. His experience in India lasted until the end of his days in 1967. His close and continuous contact with the local territory led him to combine essential forms with simple materials to create a meeting point between modern European ideals and the traditional Indian spirit. The Chandigarh project is considered Le Corbusier’s most mature work that summarises his poetics, technique and ideology, consistent with his will to research and contribute to the culture of architecture and design. Materials: Wood Leather Padding: Polyurethane foam Dimensions: D: 76 cm W: 69 cm H: 74 cm Seat height: 37 cm Important information regarding images of products: Please note that some images show other colors and variations of the model, these images are only to present interior design proposals. The item that is selling is on the first image. Important information regarding colour(s) of products: Actual colours may vary. This is due to the fact that every computer monitor, laptop, tablet and phone screen has a different capability to display colours and that everyone sees these colours differently. We try to edit our photos to show all of our products as life-like as possible, but please understand the actual colour may vary slightly from your monitor About the designer: Though overshadowed by his cousin Le Corbusier, Pierre Jeanneret was a visionary of modernist architecture and design. Together, the pair pioneered a new aesthetic vocabulary that placed function and order over embellishment—Jeanneret’s work imbuing the strict geometry of modernism with energetic diagonals and lighter materials like cane and wood. A consistent innovator, he collaborated with Charlotte Perriand on experiments in aluminum and wood, and developed prefabricated housing with Jean Prouvé. In the early 1950s Jeanneret joined his cousin in Chandigarh, India, where they embarked on a massive urban-planning project, laying out the city and designing low-cost buildings and furniture. Though Corbusier abandoned the project halfway through, Jeanneret remained for 15 years as the project’s chief architect. The city remains a masterpiece of the modern vision.
Fauteuil conçu par Pierre Jeanneret vers 1950, relancé en 2019. Fabriqué par Cassina en Italie. Inscrite sur la liste du patrimoine culturel de l'UNESCO en 2016, l'architecture extraordinaire du complexe du Capitole de Le Corbusier, conçu par Chandigarh en 1951, a reçu des éloges pour sa célébration d'une nation indépendante ouverte à la modernité. La Haute Cour, ainsi que le Secrétariat et l'aile de l'Assemblée, constituent le cœur du complexe du Capitole de Chandigarh. Les salles étaient remplies de fauteuils surchargés, tous présentant le même thème de structure de support en "V". Les seules parties en bois exposées sont les accoudoirs, les traverses de liaison et les joints extérieurs entre les bras et le dossier. Le rembourrage des accoudoirs les enveloppe presque complètement, créant le contour d'une forme arrondie et géométrique qui, avec le rembourrage distinct de l'assise et du dossier, offre une sensation immédiate de confort sans renoncer à son élégance et à sa simplicité. La réédition de Cassina propose la version classique en teck, et deux versions en chêne noir naturel et teinté. Ce produit est un hommage à Pierre Jeanneret, une figure clé dans la réalisation de Chandigarh. Son expérience en Inde a duré jusqu'à la fin de ses jours en 1967. Son contact étroit et continu avec le territoire local l'a amené à combiner des formes essentielles avec des matériaux simples pour créer un point de rencontre entre les idéaux européens modernes et l'esprit traditionnel indien. Le projet de Chandigarh est considéré comme l'œuvre la plus mature de Le Corbusier qui résume sa poétique, sa technique et son idéologie, en cohérence avec sa volonté de recherche et de contribution à la culture de l'architecture et du design. Matériaux : Bois Cuir Rembourrage : Mousse de polyuréthane Dimensions : P : 76 cm L : 69 cm H : 74 cm Hauteur du siège : 37 cm Informations importantes concernant les images des produits : Veuillez noter que certaines images montrent d'autres couleurs et variations du modèle, ces images sont uniquement destinées à présenter des propositions de design d'intérieur. L'article qui est en vente est sur la première image. Informations importantes concernant la ou les couleurs des produits : Les couleurs réelles peuvent varier. Cela est dû au fait que chaque écran d'ordinateur, d'ordinateur portable, de tablette et de téléphone a une capacité différente d'afficher les couleurs et que chacun voit ces couleurs différemment. Nous essayons d'éditer nos photos pour montrer tous nos produits aussi vrais que possible, mais comprenez que la couleur réelle peut varier légèrement de votre écran À propos du designer : Bien qu'éclipsé par son cousin Le Corbusier, Pierre Jeanneret était un visionnaire de l'architecture et du design modernistes. Ensemble, ils ont été les pionniers d'un nouveau vocabulaire esthétique qui privilégiait la fonction et l'ordre à l'embellissement. Le travail de Jeanneret a imprégné la géométrie stricte du modernisme de diagonales énergiques et de matériaux plus légers comme le rotin et le bois. Innovateur constant, il collabore avec Charlotte Perriand sur des expériences en aluminium et en bois, et développe des logements préfabriqués avec Jean Prouvé. Au début des années 1950, Jeanneret rejoint son cousin à Chandigarh, en Inde, où ils se lancent dans un vaste projet d'urbanisme, dessinant la ville et concevant des bâtiments et des meubles à bas prix. Bien que Corbusier ait abandonné le projet à mi-parcours, Jeanneret est resté pendant 15 ans l'architecte en chef du projet. La ville reste un chef-d'œuvre de la vision moderne
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