Pencil on paper. Signed on the back. The drawing is registered at the Fausto Melotti Archive, with DIS code 80037. Fausto Melotti, was a multifaceted and very prolific artist, and it is almost impossible to tie his production to a particular technique or theme without providing only a partial view of his artistic vision. The salient features that are constant in Melotti are geometrism, the study of abstraction, which leads him to use elements that are realistic but not scientifically accurate, and the arrangement of elements in a way that resembles a musical rhythm, a detail that harks back to his training as a musician Sculptor, painter, musician, and poet, he made numerous design drawings for his works. Drawing was a fundamental exercise for him to transfuse the 'original graphic line from sheets of paper into sculptures and ceramics. The sculptures for which he is best known consist of geometric elements made from metals (brass, iron, and gold) worked in thin filaments, resulting in ethereal, weightless, almost fragile compositions. The work is presented in a frame.
Crayon sur papier. Signé au dos. Le dessin est enregistré aux Archives Fausto Melotti, avec le code DIS 80037. Fausto Melotti était un artiste polyvalent et très prolifique, et il est presque impossible de lier sa production à une technique ou à un thème particulier sans donner une vision partielle de sa vision artistique. Les traits saillants qui sont constants chez Melotti sont le géométrisme, l'étude de l'abstraction, qui l'amène à utiliser des éléments réalistes mais non scientifiquement exacts, et la disposition des éléments d'une manière qui ressemble à un rythme musical, un détail qui renvoie à sa formation de musicien Sculpteur, peintre, musicien et poète, il a réalisé de nombreux dessins de conception pour ses œuvres. Le dessin était pour lui un exercice fondamental pour transposer la "ligne graphique originale des feuilles de papier en sculptures et en céramiques". Les sculptures pour lesquelles il est le plus connu sont constituées d'éléments géométriques réalisés à partir de métaux (laiton, fer et or) travaillés en minces filaments, ce qui donne lieu à des compositions éthérées, en apesanteur, presque fragiles. L'œuvre est présentée dans un cadre.
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