Oil painting on canvas. Signed lower left. On the back of further signature and the stamp art gallery.
Eliano Fantuzzi, born in Modena but raised and educated artistically in Verona, still very young he moved to Paris, fascinated by the Enlightenment and Expressionist tendencies before then, and in this city began to exhibit and to build his career. After having played several years in the French army, he returned to Italy in 1943, but in 1948 was called by the Emir Saud IBIM to decorate the Saudi royal palace of Taif, where he remained until 1952, painting frescoes in the reception room. He returned to Italy, he exhibited in exhibitions and biennials. Influenced by contact with Expressionism in his Parisian years, Fantuzzi has placed in his works a marked emphasis on the expression of emotions, moods. His figures are therefore summary, never been fully defined, rather deformed in elongated shapes, anonymous faces, and placed in solitary and environments and melancholy; instead dominates in his canvases the color in it's most marked ranges, usually, the cold tones of blue, green and purple, which create contrasts sometimes violent. The main themes of the metropolis are Fantuzzi loneliness and the difficulty of communication in relationships. The painting is presented in the frame.
Peinture à l'huile sur toile. Signée en bas à gauche. Au dos de la signature supplémentaire et du cachet galerie d'art.
Eliano Fantuzzi, né à Modène mais élevé et éduqué artistiquement à Vérone, encore très jeune il se rend à Paris, fasciné par les Lumières et les tendances expressionnistes d'avant, et dans cette ville commence à exposer et à construire sa carrière. Après avoir passé plusieurs années dans l'armée française, il retourne en Italie en 1943, mais en 1948, il est appelé par l'émir Saoud IBIM pour décorer le palais royal saoudien de Taif, où il reste jusqu'en 1952, peignant des fresques dans la salle de réception. De retour en Italie, il expose dans des expositions et des biennales. Influencé par le contact avec l'expressionnisme dans ses années parisiennes, Fantuzzi a mis dans ses œuvres un accent marqué sur l'expression des émotions, des humeurs. Ses figures sont donc sommaires, jamais complètement définies, plutôt déformées en formes allongées, visages anonymes, et placées dans des environnements solitaires et mélancoliques ; au contraire, domine dans ses toiles la couleur dans ses gammes les plus marquées, généralement, les tons froids de bleu, vert et violet, qui créent des contrastes parfois violents. Les thèmes principaux de la métropole sont la solitude de Fantuzzi et la difficulté de communication dans les relations. Le tableau est présenté dans le cadre.
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