An original c.1830s watercolour painting Doge's Palace from St George's, Venice after Samuel Prout.A beautiful view of the Doge's Palace seen from St George's Church across the Grand Canal in Venice. Finely painted in watercolour, this is a scaled down version of a work by Samuel Prout (1783–1852). Prout was a master of watercolour architectural painting, Painter in Water-Colours in Ordinary to King George IV and, later, to Queen Victoria. His picturesque topographical drawings found huge influence as lithographic reproductions in the various illustrated travel books that had become so popular.In this iconic view, life is bustling on the waterfront with the Ducal Palace in the distance, which was described in 'The Tourist in Switzerland and Italy' by Thomas Roscoe, 1830: 'This magnificent structure was for centuries the seat of one of the most powerful and terrible governments of Europe… The splendid chambers in which the magnificent citizens were accustomed to meet, where their deliberations inspired christendom with hope, and struck dismay into the souls of the Ottomans, are still shown to the stranger.'On paper laid down on backing paper.All artworks come with a Certificate of Authenticity and—if it is a collection artwork—its accompanying collection text or artist biography. Signed: No. Inscribed: Inscribed lower centre on backing paper. Height: 9.6cm (3.8″) Width: 14.4cm (5.7″) Condition: Some minor age toning as shown. Please see photos for detail. Presented: Unframed.
Une aquarelle originale des années 1830 du Palais des Doges depuis l'église Saint-Georges, à Venise, d'après Samuel Prout. Une belle vue du Palais des Doges depuis l'église Saint-Georges, de l'autre côté du Grand Canal à Venise. Finement peinte à l'aquarelle, cette œuvre est une version réduite d'une œuvre de Samuel Prout (1783-1852). Prout était un maître de la peinture architecturale à l'aquarelle, peintre à l'aquarelle ordinaire du roi George IV et, plus tard, de la reine Victoria. Ses dessins topographiques pittoresques ont trouvé une énorme influence sous forme de reproductions lithographiques dans les divers livres de voyage illustrés qui étaient devenus si populaires. Dans cette vue emblématique, la vie est animée sur le front de mer avec le Palais Ducal au loin, qui a été décrit dans "The Tourist in Switzerland and Italy" par Thomas Roscoe, 1830 : cette magnifique structure a été pendant des siècles le siège de l'un des gouvernements les plus puissants et les plus terribles d'Europe... Les splendides chambres dans lesquelles les magnifiques citoyens avaient l'habitude de se réunir, où leurs délibérations inspiraient de l'espoir à la chrétienté et semaient la consternation dans l'âme des Ottomans, sont encore montrées à l'étranger..." Sur papier couché sur papier de support.Toutes les œuvres d'art sont accompagnées d'un certificat d'authenticité et - s'il s'agit d'une œuvre de collection - du texte de collection ou de la biographie de l'artiste qui l'accompagne. Signé : Non. Inscrit : Inscrit en bas au centre sur le papier de support. Hauteur : 9,6cm (3,8″) Largeur : 14,4cm (5,7″) État : Quelques taches mineures dues à l'âge comme indiqué. Veuillez voir les photos pour les détails. Présenté : Non encadré.
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