Oil on canvas. Lombard school of the 17th century.In first canvas and mounted on original frame.The painting, in a peculiar octagonal form, probably part of a series of sacred scenes, proposes the mystical contemplation of the Crucifix by two saints.The Cross, placed on a marble altar, is mounted on a richly worked bronze base, with the statue of St. Sebastian pierced by arrows in the center and at the sides two little angels, bearing the palm of martyrdom and other arrows. On either side of the Cross, suspended on two little clouds, because part of the mystical vision, are the figures of Mary and John, according to the Gospel narratives.On either side are the two contemplating saints: on the left is St. Ambrose, recognizable by his bishop's robes but especially by the scourge at his feet, an unmistakable attribute of his, which he, according to tradition, waved threateningly against the enemies of the faith, to defend from any attack that people entrusted to him. On the right is St. Francis Xavier, the young Jesuit who shared with Ignatius of Loyola the founding of the Society of Jesus and was a missionary in the East, who is dressed in his priestly habit, hat, and pilgrim's hat; at his feet can be glimpsed a staff, presumably that of a pilgrim.The painting is in need of cleaning and restoration for some minor cuts.
Huile sur toile. Le tableau, de forme octogonale particulière, fait probablement partie d'une série de scènes sacrées qui proposent la contemplation mystique du Crucifix par deux saints. La Croix, placée sur un autel en marbre, est montée sur une base en bronze richement travaillée, avec au centre la statue de Saint Sébastien percée de flèches et sur les côtés deux petits anges, portant la palme du martyre et d'autres flèches. De part et d'autre de la Croix, suspendus à deux petits nuages, parce qu'ils font partie de la vision mystique, se trouvent les figures de Marie et de Jean, selon les récits évangéliques.de part et d'autre se trouvent les deux saints contemplatifs : à gauche, saint Ambroise, reconnaissable à sa robe d'évêque mais surtout au fléau qu'il a à ses pieds, attribut indéniable, qu'il agitait, selon la tradition, de manière menaçante contre les ennemis de la foi, pour défendre de toute attaque que les gens lui confiaient. À droite, saint François Xavier, le jeune jésuite qui partagea avec Ignace de Loyola la fondation de la Compagnie de Jésus et fut missionnaire en Orient, est vêtu de son habit sacerdotal, de son chapeau et de son chapeau de pèlerin ; à ses pieds, on peut apercevoir un bâton, vraisemblablement celui d'un pèlerin.Le tableau a besoin d'être nettoyé et restauré pour quelques petites coupures.
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