Galloping Horses is a wonderful and original drawing in charcoal on paper, realized by the italian divisions artist Giuseppe Cominetti. Hand-signed in charcoal and dated on the lower left margin ''Paris, 1916''. This is a very dynamic composition of galloping horses, realized with the very rapid and fluid line of an artist who abandoned Divisionism to fully immerse himself in a more Futurist style. Including a gilded wooden frame (mounted). Giuseppe Cominetti (Salasco, 1882 - Rome, 1930) was an Italian painter of the Divisionism period. In 1902, he moved to Genoa, where he frequented the sculptors Bistolfi, Bassano and De Albertis, the painters Nomellini, Olivari, Geranzani and Schiaffino, and writers and poets such as Baratono, Martini and Sbarbaro. The close friendship with Nomellini contributed to make him definitively join Divisionism. In 1909, he took part in the Paris Salon. In the French capital, he had the opportunity to meet the exponents of the École de Paris and to collaborate as an art critic for Le Monde. Here, he also took part in Filippo Tommaso Marinetti's Futurist movement for a short period. His works are preserved at the Modern Art Gallery in Genoa, the National Gallery of Modern Art in Rome, the Municipal Art Gallery of Cagliari, and the Borgogna Museum of Vercelli. This artwork is shipped from Italy. Under existing legislation, any artwork in Italy created over 70 years ago by an artist who has died requires a licence for export regardless of the work’s market price. The shipping may require additional handling days to require the licence according to the final destination of the artwork.
Galloping Horses est un magnifique et original dessin au fusain sur papier, réalisé par l'artiste italien Giuseppe Cominetti. Signé à la main au fusain et daté dans la marge inférieure gauche ''Paris, 1916''. Il s'agit d'une composition très dynamique de chevaux au galop, réalisée avec le trait très rapide et fluide d'un artiste qui a abandonné le divisionnisme pour se plonger pleinement dans un style plus futuriste. Comprenant un cadre en bois doré (monté). Giuseppe Cominetti (Salasco, 1882 - Rome, 1930) était un peintre italien de la période du divisionnisme. En 1902, il s'installe à Gênes, où il fréquente les sculpteurs Bistolfi, Bassano et De Albertis, les peintres Nomellini, Olivari, Geranzani et Schiaffino, ainsi que des écrivains et poètes tels que Baratono, Martini et Sbarbaro. L'étroite amitié avec Nomellini contribue à le faire adhérer définitivement au divisionnisme. En 1909, il participe au Salon de Paris. Dans la capitale française, il a l'occasion de rencontrer les représentants de l'École de Paris et de collaborer en tant que critique d'art pour Le Monde. Il y a également pris part au mouvement futuriste de Filippo Tommaso Marinetti pendant une courte période. Ses œuvres sont conservées à la galerie d'art moderne de Gênes, à la galerie nationale d'art moderne de Rome, à la galerie d'art municipale de Cagliari et au musée Borgogna de Vercelli. Cette œuvre d'art est expédiée d'Italie. Selon la législation en vigueur, toute œuvre d'art en Italie créée il y a plus de 70 ans par un artiste décédé nécessite une licence d'exportation, quel que soit le prix du marché de l'œuvre. L'expédition peut nécessiter des jours de manutention supplémentaires pour exiger la licence en fonction de la destination finale de l'œuvre d'art.
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