Sofa designed by Ole Wanscher for Fritz Hansen in the original red velvet. The velvet has two small repairable pinholes in the seat, but is otherwise in great vintage condition. The wooden base still has its original white lacquer, that has wear from many years of use.
Ole Wanscher (1903-1985) was integral to the core aesthetic and functionality of modern Danish design. He studied under Kaare Klint at the Royal Danish Academy of Fine Arts and later worked at Klint’s design studio before becoming an independent furniture designer. He helped shape Danish furniture design as a designer and as an educator when he took over Klint’s professorship at the Academy. Wanscher’s classic and contemporary designs made him popular. In 1958, the Danish newspaper Politiken wrote: “Owning a Wanscher chair is an adventure every day, and will be so even several hundred years from now, for this is how long it lasts”. Today, his modern classics are still revered for their detail and his deep respect for materials. While traveling through Egypt and Europe, Wanscher studied furniture design, finding inspiration in varied visual expressions that he incorporated into his own unique design aesthetic. He viewed furniture design as a branch of architecture and emphasized slim dimensions and resilient forms – a quest exemplified in many of his works.
Canapé conçu par Ole Wanscher pour Fritz Hansen dans le velours rouge original. Le velours a deux petits trous d'épingle réparables dans le siège, mais est autrement en grand état vintage. La base en bois a encore sa laque blanche d'origine, qui est usée par de nombreuses années d'utilisation
Ole Wanscher (1903-1985) a joué un rôle essentiel dans l'esthétique et la fonctionnalité du design danois moderne. Il a étudié sous la direction de Kaare Klint à l'Académie royale des beaux-arts du Danemark et a ensuite travaillé dans le studio de design de Klint avant de devenir un designer de meubles indépendant. Il a contribué à façonner le design de meubles danois en tant que designer et éducateur lorsqu'il a repris la chaire de Klint à l'Académie. Les créations classiques et contemporaines de Wanscher l'ont rendu populaire. En 1958, le journal danois Politiken écrivait : "Posséder une chaise Wanscher est une aventure de tous les jours, et le sera encore dans plusieurs centaines d'années, car c'est ainsi qu'elle dure". Aujourd'hui encore, ses classiques modernes sont vénérés pour leurs détails et son profond respect des matériaux. Au cours de ses voyages en Égypte et en Europe, Wanscher a étudié le design de meubles, s'inspirant d'expressions visuelles variées qu'il a intégrées à son esthétique unique. Il considérait le design de meubles comme une branche de l'architecture et mettait l'accent sur les dimensions fines et les formes résistantes - une quête illustrée dans nombre de ses œuvres.
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