Table designed by Bodil Kjær in 1959. Danish architect, professor, and designer, Bodil Kjær. The iconic desk, designed in 1959, was the first of its kind with its pure and simplistic design, almost floating mid-air. Bodil Kjærs’ design has been called ‘The most beautiful desk in the world’ – or, the ‘James Bond desk’ as it was featured prominently in three early Bond movies. Important information regarding images of products: Please note that some images show other colors and variations of the model, these images are only to present interior design proposals. The item that is selling is on the first image. Important information regarding color(s) of products: Actual colors may vary. This is due to the fact that every computer monitor, laptop, tablet and phone screen has a different capability to display colors and that everyone sees these colors differently. We try to edit our photos to show all of our products as life-like as possible, but please understand the actual color may vary slightly from your monitor About the designer: She has been featured in The New York Times and Wall Street Journal Magazine. She designed a desk for MIT which was dubbed 'The most beautiful desk in the world' and eventually immortalized in 3 early James Bond movies. Danish architect, designer and professor Bodil Kjær (born 1932) is the female trailblazer of Danish midcentury design, who although tutored by modernist master Finn Juhl, in her own words "... never had much interest in following in the footsteps of the Danish rat pack". Kjær looked to America, inspired by Charles and Ray Eames, and indeed many of her most notable designs stems from her time in the U.S., where she briefly worked at Paul McCobb, before moving to Boston to further her career in corporate interior architecture. Kjær's reignited prominence as a designer in later years is well deserved. Pared back, elegant and decidedly modern, her iconic pieces slip effortlessly into contemporary life 60 years on.
Table conçue par Bodil Kjær en 1959. Bodil Kjær, architecte, professeur et designer danois. Ce bureau emblématique, conçu en 1959, était le premier de son genre avec son design pur et simpliste, flottant presque dans les airs. Le design de Bodil Kjær a été appelé "le plus beau bureau du monde", ou encore "le bureau de James Bond", puisqu'il figurait en bonne place dans trois des premiers films de James Bond. Informations importantes concernant les images des produits : Veuillez noter que certaines images montrent d'autres couleurs et variations du modèle, ces images servent uniquement à présenter des propositions de décoration intérieure. L'article qui est en vente est sur la première image. Informations importantes concernant la ou les couleurs des produits : Les couleurs réelles peuvent varier. Cela est dû au fait que chaque écran d'ordinateur, ordinateur portable, tablette et téléphone a une capacité différente d'afficher les couleurs et que chacun voit ces couleurs différemment. Nous essayons d'éditer nos photos pour montrer tous nos produits aussi vrais que possible, mais comprenez que la couleur réelle peut varier légèrement de votre écran À propos de la créatrice : Elle a été présentée dans le New York Times et le Wall Street Journal Magazine. Elle a conçu un bureau pour le MIT qui a été surnommé "le plus beau bureau du monde" et a été immortalisé dans trois des premiers films de James Bond. Bodil Kjær (née en 1932), architecte, designer et professeur danois, est la pionnière du design danois du milieu du siècle. Bien qu'elle ait été formée par le maître moderniste Finn Juhl, elle n'a, selon ses propres termes, "... jamais eu envie de suivre les traces du rat pack danois". Kjær s'est tournée vers l'Amérique, inspirée par Charles et Ray Eames, et nombre de ses créations les plus remarquables sont issues de son séjour aux États-Unis, où elle a brièvement travaillé chez Paul McCobb, avant de s'installer à Boston pour poursuivre sa carrière dans l'architecture intérieure d'entreprise. Le regain de popularité de Kjær en tant que designer au cours des dernières années est bien mérité. En retrait, élégantes et résolument modernes, ses pièces emblématiques se glissent sans effort dans la vie contemporaine, 60 ans plus tard
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