On a round base with finely chased classical foliate friezes standing conical and fluted candle shaft made of patinated bronze with three female busts or caryatids with antique hair costumes and corresponding pairs of feet on the base. The central candle spout, supported by the three female heads, in turn supports a removable attachment with a central palmette-like patinated shaft and two candelabra arms swinging s-shaped to the sides with foliate decoration in gilt bronze. Each candelabra arm with cylindrical spout and removable wax plates. The pair of Empire candelabra follows a model by the famous bronze maker Claude Galle, which he made for the Chateau Fontainebleau in 1804. Claude Galle (1759-1815), one of the most important bronziers of his time, received his master title in 1786 and subsequently received numerous commissions from the French court and later became one of the most important craftsmen working for Napoleon. In the course of this he also collaborated with the famous bronzier Pierre-Philippe Thomire (1751-1843) and was responsible for the majority of the bronze fittings, decorations and mounts commissioned for the furnishings of the Château of Fontainebleau and others. The best collections in the world display his work, including the Musée de Château de Malmaison, the Musée Marmottan in Paris, the Museo de Reloges in Jerez de la Frontera, the Munich Residence and the Victoria & Albert Museum in London. Cf. Hans Ottomeyer and Peter Pröschel: Vergoldete Bronzen. Die Bronzearbeiten des Spätbarock und Klassizismus, Munich 1986, 2 vol., vol. 1, p. 286, fig. 4.15.1 and p. 326, fig. 5.1.6 and 5.1.7. Condition: good, min. age and wear marks, min. abrasion, partial corrosion spots
Sur une base ronde à frises de feuillages classiques finement ciselés, se dressent un candélabre conique et cannelé en bronze patiné avec trois bustes féminins ou cariatides aux costumes de cheveux à l'antique et des paires de pieds correspondants sur la base. Le bec central de la bougie, soutenu par les trois têtes féminines, supporte à son tour une fixation amovible avec un arbre central patiné en forme de palmette et deux bras de candélabre se balançant en forme de s sur les côtés avec une décoration feuillagée en bronze doré. Chaque bras de candélabre est muni d'un bec cylindrique et de plaques de cire amovibles. Cette paire de candélabres Empire reprend un modèle du célèbre bronzier Claude Galle, réalisé pour le château de Fontainebleau en 1804. Claude Galle (1759-1815), l'un des plus importants bronziers de son temps, a reçu son titre de maître en 1786. Il a ensuite reçu de nombreuses commandes de la cour de France et est devenu l'un des plus importants artisans travaillant pour Napoléon. Il collabora également avec le célèbre bronzier Pierre-Philippe Thomire (1751-1843) et fut à l'origine de la plupart des garnitures, décorations et montures en bronze commandées pour l'ameublement du château de Fontainebleau, entre autres. Les meilleures collections du monde présentent ses œuvres, notamment le Musée de Château de Malmaison, le Musée Marmottan à Paris, le Museo de Reloges à Jerez de la Frontera, la Résidence de Munich et le Victoria & Albert Museum à Londres. Cf. Hans Ottomeyer et Peter Pröschel : Vergoldete Bronzen. Die Bronzearbeiten des Spätbarock und Klassizismus, Munich 1986, 2 volumes, vol. 1, p. 286, fig. 4.15.1 et p. 326, fig. 5.1.6 et 5.1.7. Etat : bon, min. marques d'âge et d'usure, min. abrasion, taches de corrosion partielles
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