Large Satsuma plate decorated with polychrome and gold enamels representing animated characters including a dignitary separating two warriors (samurai) with shaggy hair arguing. In the background, the wife and daughter of the dignitary are calmly observing the scene. There are several other small moving figures surround the main scene. The edges of the plate are decorated with geometric patterns of an extreme finesse. The plate has a mark under the base. A wall hanging system suitable for the plate is also provided. Satsuma earthenware was born in 1598 under the influence of Shimazu Yoshihiro, a great Japanese lord, who intended to establish a local pottery industry in the Satsuma territory. For more than four hundred years, the potters of Satsuma developed original earthenware techniques to make it one of the greatest references of Japanese ceramics. Most of the Satsuma ceramics evoke white paste pieces with polychrome decorations enhanced with gold. Its decoration, worked very finely, can be very busy thanks to the use of gold in large quantities. Geometric and abstract forms are combined with realistic illustrations such as flowers or birds. The human figure is also very commonly used in a style close to the prints. The consecration of Satsuma earthenware began when it was exported to Western countries. It was in the 19th century that Satsuma porcelain was introduced to the West, especially through the World Fairs. Today, Satsuma ceramics are still produced and include a large number of techniques and potters located in Kagoshima Prefecture. Fin XIX° period, Circa 1890. Dimensions: W 12.6 in, D 12.6 in, H 1.6in.
Grande assiette Satsuma décorée d'émaux polychromes et dorés représentant des personnages animés dont un dignitaire séparant deux guerriers (samouraïs) aux cheveux hirsutes se disputant. À l'arrière-plan, l'épouse et la fille du dignitaire observent calmement la scène. Plusieurs autres petits personnages en mouvement entourent la scène principale. Les bords de l'assiette sont décorés de motifs géométriques d'une extrême finesse. L'assiette présente une marque sous la base. Un système d'accrochage mural adapté à l'assiette est également fourni. La faïence de Satsuma est née en 1598 sous l'influence de Shimazu Yoshihiro, un grand seigneur japonais, qui avait l'intention d'établir une industrie locale de poterie sur le territoire de Satsuma. Pendant plus de quatre cents ans, les potiers de Satsuma ont développé des techniques originales de faïence pour en faire l'une des plus grandes références de la céramique japonaise. La plupart des céramiques de Satsuma évoquent des pièces en pâte blanche avec des décors polychromes rehaussés d'or. Son décor, travaillé très finement, peut être très chargé grâce à l'utilisation de l'or en grande quantité. Des formes géométriques et abstraites sont associées à des illustrations réalistes telles que des fleurs ou des oiseaux. La figure humaine est également très couramment utilisée dans un style proche des estampes. La consécration de la faïence de Satsuma a commencé lorsqu'elle a été exportée vers les pays occidentaux. C'est au XIXe siècle que la porcelaine de Satsuma a été introduite en Occident, notamment par le biais des expositions universelles. Aujourd'hui, la céramique de Satsuma est toujours produite et comprend un grand nombre de techniques et de potiers situés dans la préfecture de Kagoshima. Fin XIX° période, Circa 1890. Dimensions : L 12.6 in, D 12.6 in, H 1.6in.
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