Oil on canvas. 17th-century Italian school.This large and rich composition echoes Tintoretto's famous canvas, painted in 1565 for the Scuola Grande di San Rocco in Venice. That work was completed by Tintoretto in just one year, despite its colossal size (12, 24 x 5.36 meters).The painting offered here is a counterpart representation of Tintoretto's original, probably because it was taken from a graphic representation of him instead of from life, specifically from the graphic made in the early 17th century by engraver Egidius Sadeler, a counterpart copy and with some variations of Agostino Carracci's earlier print. Our painting, too, has variations of the theme in small details, many of the background and surrounding landscape, but the most significant variation is the elimination of the two figures of soldiers playing dice for Christ's robe, in the original hidden behind a low stone wall to the right of the Cross, replaced in this depiction by some female figures: two women are seen intent, as the gestures well emphasize, on explaining to two little girls the event they are witnessing. One of the little girls is richly dressed, with strands of pearls in her hair style, perhaps indicating a kinship with the patron.These figures express the didactic significance of the work, intended to 'tell' the audience about the events of the Passion of Christ as they are narrated in the Gospels, with all the details and figures narrated. In fact, all the main characters of this drama (Jesus' followers, his persecutors and enemies, the two thieves crucified with him, the crowd watching), all the instruments of the Passion (the Cross, the nails, the scales, the sponge soaked in vinegar, the spear to pierce the side), the placement of the event on the top of a bare cliff, Golgotha, from which the view opens onto a landscape that instead refers, as was the pictorial custom of the period, to the places of the commission. Overall, the work, although also different in coloring from the original, is effective and of great scenic impact.The canvas, restored and re-tinted, is presented in a styled frame.
Huile sur toile. ecole italienne du XVIIe siècle. Cette composition large et riche fait écho à la célèbre toile du Tintoret, peinte en 1565 pour la Scuola Grande di San Rocco à Venise. Le tableau proposé ici est une contre-réprésentation de l'original du Tintoret, probablement parce qu'il a été réalisé à partir d'une représentation graphique de l'artiste plutôt que d'après nature, à savoir à partir de la représentation graphique réalisée au début du XVIIe siècle par le graveur Egidius Sadeler, une copie conforme, avec quelques variations, de l'impression antérieure d'Agostino Carracci. Notre tableau, lui aussi, présente des variations du thème dans de petits détails, dont beaucoup concernent l'arrière-plan et le paysage environnant, mais la variation la plus significative est l'élimination des deux figures de soldats jouant aux dés pour la robe du Christ, dans l'original cachées derrière un muret de pierre à droite de la Croix, remplacées dans cette représentation par des figures féminines : on voit deux femmes qui ont l'intention, comme les gestes le soulignent bien, d'expliquer à deux petites filles l'événement auquel elles assistent. Ces figures expriment la signification didactique de l'œuvre, destinée à "raconter" au public les événements de la Passion du Christ tels qu'ils sont relatés dans les Évangiles, avec tous les détails et les personnages racontés. En effet, tous les personnages principaux de ce drame (les disciples de Jésus, ses persécuteurs et ses ennemis, les deux voleurs crucifiés avec lui, la foule qui regarde), tous les instruments de la Passion (la Croix, les clous, la balance, l'éponge imbibée de vinaigre, la lance pour percer le flanc), le placement de l'événement au sommet d'une falaise nue, le Golgotha, d'où la vue s'ouvre sur un paysage qui renvoie plutôt, comme c'était la coutume picturale de l'époque, aux lieux de la commission. Dans l'ensemble, l'œuvre, bien qu'elle diffère également de l'original par sa coloration, est efficace et d'un grand impact scénique.La toile, restaurée et reteinte, est présentée dans un cadre stylisé.
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