Oil on canvas. North Italian School.Inserted in a late Renaissance landscape, the composition of the figures is arranged according to an ascending diagonal towards the left and more precisely culminating with the three crosses on Calvary in the distance; the body of Christ is in the middle, lying, albeit also obliquely, behind him there are three figures: St. John, Mary in the centre, and a pious woman, the only one depicted in seventeenth-century clothes- probably a portrait of a person close to the client. The piece can be placed in the Lombard-Venetian cultural production of the first half of the 16th century, more precisely in the pictorial activity that flourished between Brescia, Garda and Verona, which found its maximum expression in the mannerist ways of Giovanni Demio (1500-1570 ca).In particular, some elements are found in the piece, especially in the shapes of clothing and poses (for example of Saint John), which refer to models of Raphaelesque mold that were widely used, thanks to the mediation of engravers such as Marcantonio Raimondi (1480 -1534 ca ), who contributed to the distribution of the pieces of the masters. The painting, restored and relined, has extensive renovations.It is presented in an antique frame, that can be dated around the 17th century, repainted.
Huile sur toile. Insérée dans un paysage de la fin de la Renaissance, la composition des personnages est disposée selon une diagonale ascendante vers la gauche et culminant plus précisément avec les trois croix du Calvaire au loin ; le corps du Christ est au centre, couché, bien qu'également oblique, derrière lui se trouvent trois personnages : Saint Jean, Marie au centre et une femme pieuse, la seule représentée avec des vêtements du XVIIe siècle, probablement le portrait d'une personne proche du commanditaire. La pièce peut être placée dans la production culturelle lombardo-vénitienne de la première moitié du XVIe siècle, plus précisément dans l'activité picturale qui fleurit entre Brescia, Garda et Vérone et qui trouve son expression maximale dans les manières maniéristes de Giovanni Demio (1500-1570 ca).En particulier, on retrouve dans l'œuvre certains éléments, notamment dans les formes des vêtements et des poses (par exemple de Saint Jean), qui font référence à des modèles de moule raphaélesque largement utilisés, grâce à la médiation de graveurs comme Marcantonio Raimondi (1480 -1534 ca ), qui ont contribué à la diffusion des pièces des maîtres. Le tableau, restauré et regarni, présente d'importantes rénovations et est présenté dans un cadre antique, que l'on peut dater autour du XVIIe siècle, repeint.
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