Oil on canvas. The wide landscape is centered on the river that flows into the valley rich in vegetation. Along its course, in the foreground, some women are washing clothes. The pictorial features, fast and not very aggregated, refer to the production of Antonio Francesco Peruzzini, belonging to a family of painters originally from Pesaro, including his father Domenico and his sons Giovanni, Antonio Francesco and Paolo, active in the Marche region and in Italian cities such as Rome. Bologna, Turin and Milan, during the seventeenth century and the first quarter of the eighteenth. Antonio Francesco's production is often associated with that of his brother Giovanni, having the two worked together. Antonio Francesco specialized in landscape painting, under the influence of Salvator Rosa and landscape architects such as Pietro Montanini and Pandolfo Reschi, and further influences also came from Nordic painters active in Italy, especially from Pieter Mulier known as il Tempesta. In his first works the originality of his painting is already distinguished given a rapid drafting and an intense and brilliant chromatic stamp. from the beginning of the nineties the long artistic bond between Antonio Francesco Peruzzini and Alessandro Magnasco began, following their meeting in Milan, where Peruzzini had settled; from this period onwards his painting seems to fall apart, through forms that become more dynamic and light, almost fantastic, to finally arrive at a style marked by an ever greater disintegration of the forms of nature and their movement. Restored and relined, the work is presented in an early 20th century frame.
Huile sur toile. Le vaste paysage est centré sur la rivière qui se jette dans la vallée riche en végétation. Le long de son cours, au premier plan, des femmes sont en train de laver du linge. Les caractéristiques picturales, rapides et peu agrégées, renvoient à la production d'Antonio Francesco Peruzzini, appartenant à une famille de peintres originaires de Pesaro, dont son père Domenico et ses fils Giovanni, Antonio Francesco et Paolo, actifs dans la région des Marches et dans des villes italiennes comme Rome. Bologne, Turin et Milan, au cours du XVIIe siècle et du premier quart du XVIIIe siècle. La production d'Antonio Francesco est souvent associée à celle de son frère Giovanni, les deux ayant travaillé ensemble. Antonio Francesco s'est spécialisé dans la peinture de paysage, sous l'influence de Salvator Rosa et d'architectes paysagistes tels que Pietro Montanini et Pandolfo Reschi, et d'autres influences provenant également de peintres nordiques actifs en Italie, notamment de Pieter Mulier dit il Tempesta. Dans ses premières œuvres, l'originalité de sa peinture se distingue déjà par une rédaction rapide et une empreinte chromatique intense et brillante. Au début des années quatre-vingt-dix commence la longue liaison artistique entre Antonio Francesco Peruzzini et Alessandro Magnasco, suite à leur rencontre à Milan, où Peruzzini s'était installé ; à partir de cette période, sa peinture semble se désagréger, à travers des formes qui deviennent plus dynamiques et légères, presque fantastiques, pour arriver finalement à un style marqué par une désintégration toujours plus grande des formes de la nature et de leur mouvement. Restaurée et rebasée, l'œuvre est présentée dans un cadre du début du XXe siècle.
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