Pair of ceramic urns is an original decorative object realized during the song Dynasty in China. Grey and light green glazed ceramics. Provenance: Private Collection. Good condition. For a similar urn: Asian Art Museum of San Francisco, He Li, Chinese Ceramics. The New Standard Guide, San Francisco 1996, n. 299. Similar pair specimens were put in funeral contexts to contain offering. Both the cases have a circular base, they have a globular body and a sloped shoulder with a hemmen stripe with indentation. The neck is long and the mouth is expanded with an edge. The cover is mounded and there is a bird shape; between the shoulder and the neck there is a flashy decoration with an accentuated stylized animal in relief. The whole external surface is covered by a light green and grey glaze and it is enriched on the lower side by a darker glaze. The ceramics of the song dynasty (from 960 to 1279) are characterized by their classical beauty in a simple and elegant way, they were sober but very refined. Decorative motifs, when present are very discreet. The same song dynasty can be divided into two periods: Song dynasty of the north and song dynasty of the south. The Northern song Dynasty (from 960 to 1127) marks the moment when the capital song was in the northern city of Kaifeng and the dynasty controlled all of China. The southern song dynasty (from 1127 to 1279) refers to the time when the song lost control of northern China in favor of the Jin dynasty of the Jurchen.
Paire d'urnes en céramique est un objet décoratif original réalisé durant la dynastie des chants en Chine. Céramique à glaçure grise et vert clair. Provenance : Collection privée. Bon état. Pour une urne similaire : Musée d'art asiatique de San Francisco, He Li, céramique chinoise. The New Standard Guide, San Francisco 1996, n. 299. Des paires de spécimens similaires ont été placées dans des contextes funéraires pour contenir des offrandes. Les deux caisses ont une base circulaire, elles ont un corps globulaire et un épaulement incliné avec une bande ourlée avec une indentation. Le cou est long et la bouche est élargie avec un bord. Le couvercle est monticuleux et a la forme d'un oiseau ; entre l'épaule et le cou, il y a un décor flashy avec un animal stylisé accentué en relief. Toute la surface extérieure est recouverte d'un glaçage vert clair et gris et elle est enrichie sur la face inférieure par un glaçage plus foncé. Les céramiques de la dynastie des Chanteurs (de 960 à 1279) se caractérisent par leur beauté classique ; d'une manière simple et élégante, elles étaient sobres mais très raffinées. Les motifs décoratifs, lorsqu'ils sont présents, sont très discrets. La même dynastie de chants peut être divisée en deux périodes : La dynastie des chants du nord et la dynastie des chants du sud. La dynastie du chant du Nord (de 960 à 1127) marque le moment où le chant de la capitale se trouvait dans la ville de Kaifeng, au nord, et où la dynastie contrôlait toute la Chine. La dynastie des chants du sud (de 1127 à 1279) fait référence au moment où le chant a perdu le contrôle de la Chine du nord au profit de la dynastie des Jin des Jurchen
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