Alexander Calder - Original Lithograph - Composition Colorful Abstraction 1972 XXe Siecle Dimensions: 32 x 24 Edition: G. di San Lazzaro. Alexander Calder (1898 - 1976) The American artist Alexander Calder was born in Philadelphia in 1898. He studies engineering from 1915 to 1919 at the Stevens Institute of Technology in Hoboken, New Jersey. He takes drawing courses with Clinton Balmer in New York in 1922, and studies at the Art Students League from 1923-25. Calder works for the magazine ''National Police Gazette'' as of 1924. For two weeks in 1925, he attends the daily show of a travelling circus in New York. In 1926 Alexander Calder moves to Paris where he studies at the Académie de la Grande Chaumière. This is where he makes first small figure of wire, wood and cloth. In spring of 1927 he sets up a complete miniature circus with these figures, and performs shows that are visited by many Parisian artists. His miniature wire figures are on exhibition in the New Yorker Weyhe Gallery in 1928. His first one-man show takes place at the Paris Galerie Billiet-Pierre Vorms in 1929. In 1930 Alexander Calder joins the artists group ''Abstraction-Création''. He increasingly deals with abstractions. A visit to the Paris observatory is a major inspiration for his first mobile and abstract wire sculptures, for which Marcel Duchamp comes up with the term ''Mobile''. Alexander Calder presents these ''Mobiles'' in the Galerie Vignon in Paris in 1932 for the first time. In these ''Mobiles'' Calder has found his very own and most appropriate form of art. The perfectly balanced constructions, moved by a touch of air, are made of metal elements, wires, threads and sticks, they become more complex and abstract over the years, however, their impression is always one of great poetry and playful airiness. In the beginning he also makes constructions that are moved by a small motor, but Calder does not pursue this type of ''Mobile''. As counterparts to the ''Mobiles'', Alexander Calder also makes immobile, tectonically heavy, partly monumental constructions of sheet metal, for which Jean Arp invents the term ''Stabile''. In 1933 Alexander Calder buys a farm house in Roxbury (Connecticut) and return to the USA with his wife Louisa James. In 1934 he creates the first open air mobile that he calls ''Steel Fish'' which is 3,5 meters tall. Besides sculptures, his oeuvre also comprises graphic art and gouaches. Additionally, he makes jewelry, stage designs and book illustrations. Alexander Calder dies in New York in 1976. His grave is in Roxbury.
Alexander Calder - Lithographie originale - Composition Abstraction colorée 1972 XXe Siecle Dimensions : Édition 32 x 24 : G. di San Lazzaro. Alexander Calder (1898 - 1976) L'artiste américain Alexander Calder est né à Philadelphie en 1898. Il étudie l'ingénierie de 1915 à 1919 au Stevens Institute of Technology de Hoboken, dans le New Jersey. Il suit des cours de dessin avec Clinton Balmer à New York en 1922, et étudie à l'Art Students League de 1923 à 25. Calder travaille pour le magazine ''National Police Gazette'' à partir de 1924. Pendant deux semaines en 1925, il assiste au spectacle quotidien d'un cirque itinérant à New York. En 1926, Alexander Calder s'installe à Paris où il étudie à l'Académie de la Grande Chaumière. C'est là qu'il réalise sa première petite figurine en fil de fer, en bois et en tissu. Au printemps 1927, il monte un cirque miniature complet avec ces figures et présente des spectacles qui sont visités par de nombreux artistes parisiens. Ses figurines de fil de fer miniatures sont exposées à la New Yorker Weyhe Gallery en 1928. Sa première exposition individuelle a lieu à la Galerie Billiet-Pierre Vorms à Paris en 1929. En 1930, Alexander Calder rejoint le groupe d'artistes ''Abstraction-Création''. Il s'occupe de plus en plus d'abstraction. Une visite à l'observatoire de Paris est une source d'inspiration majeure pour ses premières sculptures mobiles et abstraites en fil de fer, pour lesquelles Marcel Duchamp invente le terme ''Mobile''. Alexander Calder présente pour la première fois ces "Mobiles" à la Galerie Vignon à Paris en 1932. Dans ces "Mobiles", Calder a trouvé sa propre forme d'art, la plus appropriée. Les constructions parfaitement équilibrées, animées par une touche d'air, sont faites d'éléments métalliques, de fils, de fils et de bâtons, elles deviennent plus complexes et abstraites au fil des ans, mais leur impression est toujours celle d'une grande poésie et d'une légèreté ludique. Au début, il réalise également des constructions qui sont déplacées par un petit moteur, mais Calder ne poursuit pas ce type de "Mobile". En contrepartie des "Mobiles", Alexander Calder réalise également des constructions en tôle, immobiles, lourdes sur le plan tectonique et en partie monumentales, pour lesquelles Jean Arp invente le terme "Stabile". En 1933, Alexander Calder achète une ferme à Roxbury (Connecticut) et retourne aux États-Unis avec sa femme Louisa James. En 1934, il crée le premier mobile de plein air qu'il appelle "Steel Fish", qui mesure 3,5 mètres de haut. Outre les sculptures, son œuvre comprend également de l'art graphique et des gouaches. En outre, il fabrique des bijoux, des décors de théâtre et des illustrations de livres. Alexander Calder meurt à New York en 1976. Sa tombe se trouve à Roxbury.
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