JACKSON POLLOCK (American, 1912-1956) Untitled, CR1093 (after painting Number 9, CR340), 1951–printed 1964 Screenprint, on Strathmore wove paper, numbered in pencil lower left, and with the Estate of Jackson Pollock 1964 blindstamp lower left(?) from the second posthumous printing of 50 authorized by his widow, Lee Krasner in 1964 (there was also a lifetime edition of 25) Published by Bernard Steffen This work evidences Pollock's vital and dynamic approach to his art. Rectangular in shape and developing vertically, this piece appears to show an abstract entity comprising figurative elements that have lost their distinctive traits during the creative process. The abstract compositions in Jackson Pollock’s serigraphs demonstrate his capacity for appropriating parts of the History of Art and transcending them through a language that allows him to overtake the European figurative tradition. But in moving forward, Pollock never leaves anything behind, as confirmed by his colleague and companion Lee Krasner, to whom Pollock confided that he could not stop himself during the creative process, even when an image began to take shape, because his final objective was in fact to cover over any figures. The traces and trails made by physical bodies become pure, vibrant expression and movement in Jackson Pollock’s Expression no.2. Although indelibly impressed on a support, they seem to retain and transmit the vital energy generated by the artist during the act of creation.Reference: "J. Pollock, Black and White", Marlborough Gallery, New York, March 1969.
JACKSON POLLOCK (Américain, 1912-1956) Sans titre, CR1093 (d'après la peinture Numéro 9, CR340), 1951-impression 1964 Sérigraphie, sur papier vélin Strathmore, numérotée au crayon en bas à gauche, et avec le cachet de l'Estate of Jackson Pollock 1964 en bas à gauche ( ?) de la deuxième impression posthume de 50 exemplaires autorisée par sa veuve, Lee Krasner en 1964 (il y avait aussi une édition à vie de 25 exemplaires) Publié par Bernard Steffen Cette œuvre témoigne de l'approche vitale et dynamique de Pollock dans son art. De forme rectangulaire et se développant verticalement, cette pièce semble montrer une entité abstraite composée d'éléments figuratifs qui ont perdu leurs traits distinctifs au cours du processus créatif. Les compositions abstraites des sérigraphies de Jackson Pollock démontrent sa capacité à s'approprier des éléments de l'histoire de l'art et à les transcender grâce à un langage qui lui permet de dépasser la tradition figurative européenne. Mais en avançant, Pollock ne laisse jamais rien derrière lui, comme le confirme son collègue et compagnon Lee Krasner, à qui Pollock confiait qu'il ne pouvait pas s'arrêter pendant le processus de création, même lorsqu'une image commençait à prendre forme, car son objectif final était en fait de recouvrir toute figure. Dans Expression n°2 de Jackson Pollock, les traces et les traînées laissées par les corps physiques deviennent une expression et un mouvement purs et vibrants. Bien qu'imprimées de manière indélébile sur un support, elles semblent conserver et transmettre l'énergie vitale générée par l'artiste pendant l'acte de création.Référence : "J. Pollock, Black and White", Marlborough Gallery, New York, mars 1969.
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