Hiratsuka is a color woodcut print on paper, a plate from the series “Fifty-three Stations of the Tokaido (Tokaido gojusan tsugi),” also known as the Reisho TokaidoDate, designed by the ukiyo-e old master, Utagawa Hiroshige (歌川 広重, 1797-1858). Printed between 1847-52, this specimen depicts a Japanese mountainous landscape animated by fishermen and workers with a wise touch and a very talented hand. In good condition, this original specimen has some signs of restorations on the back, visible in backlight and transparency. On the front some tears are visible and restored. Although the aging signs like the yellowing of the paper, this specimen shows its vivid colors and the talented graphic touch of Hiroshige. Provenance: German private collection, assembled between the 1950s and 2000 The Fifty-Three Stations of the Tōkaidō (東海道五十三次, Tōkaidō Gojūsan-tsugi), is a series of ukiyo-e woodcut prints created by Utagawa Hiroshige after his first travel along the Tōkaidō in 1832. The Tōkaidō road, linking the shōgun's capital, Edo, to the imperial one, Kyōto, was the main travel and transport artery of old Japan. This was also the most important of the "Five Roads" (Gokaidō)—the five major roads of Japan created or developed during the Edo period to further strengthen the control of the central shogunate administration over the whole country. The Fifty-Three Stations of the Tōkaidō was such a popular subject that led Hiroshige to create some 30 series of woodcut prints on it, all very different one from the other by their size (ōban or chuban), their designs or even their number (some series include just a few prints). The Hōeidō edition (around 1833) is the Hiroshige's best known work, and the best sold ever ukiyo-e Japanese prints. Created after Hokusai's Thirty-six Views of Mount Fuji series, this print series established this new major theme of ukiyo-e, the landscape print, or fūkei-ga, with a special focus on "famous views" (meisho). Hiroshige's series met a full success, not only in Japan, but later in Western countries.
Hiratsuka est une gravure sur bois en couleur sur papier, une planche de la série " Cinquante-trois stations du Tokaido (Tokaido gojusan tsugi) ", également connue sous le nom de Reisho TokaidoDate, conçue par le vieux maître de l'ukiyo-e, Utagawa Hiroshige (歌川 広重, 1797-1858). Imprimé entre 1847-52, ce spécimen représente un paysage montagneux japonais animé par des pêcheurs et des travailleurs avec une touche sage et une main très talentueuse. En bon état, cet exemplaire original présente quelques traces de restaurations au dos, visibles en contre-jour et en transparence. Au recto, quelques déchirures sont visibles et restaurées. Malgré les signes de vieillissement comme le jaunissement du papier, ce spécimen montre ses couleurs vives et la touche graphique talentueuse de Hiroshige. Provenance : Collection privée allemande, réunie entre les années 1950 et 2000 Les Cinquante-trois stations du Tōkaidō (東海道五十三次, Tōkaidō Gojūsan-tsugi), est une série de gravures sur bois ukiyo-e créée par Utagawa Hiroshige après son premier voyage le long du Tōkaidō en 1832. La route Tōkaidō, qui reliait la capitale du shōgun, Edo, à celle de l'Empire, Kyōto, était la principale artère de voyage et de transport du Japon ancien. C'était aussi la plus importante des "Cinq routes" (Gokaidō)-les cinq grandes routes du Japon créées ou développées pendant la période Edo pour renforcer encore le contrôle de l'administration centrale du shogunat sur l'ensemble du pays. Les Cinquante-trois Stations du Tōkaidō étaient un sujet si populaire qu'il a conduit Hiroshige à créer une trentaine de séries d'estampes gravées sur bois à son sujet, toutes très différentes les unes des autres par leur taille (ōban ou chuban), leurs motifs ou même leur nombre (certaines séries ne comprennent que quelques estampes). L'édition Hōeidō (vers 1833) est l'œuvre la plus connue de Hiroshige, et la plus vendue des estampes japonaises ukiyo-e. Créée après la série des Trente-six vues du mont Fuji de Hokusai, cette série d'estampes a établi ce nouveau thème majeur de l'ukiyo-e, l'estampe de paysage, ou fūkei-ga, avec un accent particulier sur les "vues célèbres" (meisho). La série de Hiroshige a rencontré un plein succès, non seulement au Japon, mais plus tard dans les pays occidentaux.
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