Opening with the striking panorama of a statue of Christ suspended by helicopter, flying across the city of Rome, Federico Fellini’s epic satire 'La Dolce Vita' charted seven episodes in the life of fashionable tabloid journalist Marcello Rubini (Marcello Mastroianni) amidst the decadent excess of postwar Roman cafe society and celebrity culture. Torn between making something of himself as a writer among the intellectual elite or continuing to drift through the carefree and hedonistic lifestyle of a popular gossip columnist, the film's final episode reveals our hero chose to delve further into the underworld by becoming a publicity agent. A satirical commentary on the decadence and moral decay of modern Europe, Fellini's critically acclaimed critique of "the sweet life" was a worldwide box-office sensation on its release in 1960, going on to win the Palme d'Or at Cannes and receive four Oscar nominations including Best Director. Featuring one of the most iconic scenes in movie history, when Anita Ekberg frolics through the Trevi fountain as Hollywood actress Sylvia, the film endures as one of the greats of world cinema. Yves Thos' vivid painterly artwork on this stunning French petite poster depicts the preceding scene in which the glamorous Ekberg, under Marcello's lustful gaze, leads a throng of raucous partygoers in a dance around the city's ancient Baths of Caracalla.
Printed in France by Affiches Gaillard, Paris. Conservation backed on linen in the European style with no restoration whatsoever. Prior to backing this poster had one horizontal fold as issued with creasing to left of fold and nicks to left edge. Backing has smoothed and diminished these minor imperfections. Darkening to upper blank portion typical of French movie posters.
S'ouvrant sur le panorama saisissant d'une statue du Christ suspendue par hélicoptère, survolant la ville de Rome, la satire épique de Federico Fellini "La Dolce Vita" retrace sept épisodes de la vie d'un journaliste de tabloïd à la mode, Marcello Rubini (Marcello Mastroianni), dans l'excès décadent de la société des cafés romains de l'après-guerre et de la culture de la célébrité. Tiraillé entre l'idée de faire quelque chose de lui en tant qu'écrivain parmi l'élite intellectuelle ou de continuer à dériver dans le style de vie insouciant et hédoniste d'un chroniqueur de ragots populaire, le dernier épisode du film révèle que notre héros a choisi de s'enfoncer davantage dans le monde souterrain en devenant agent de publicité. Commentaire satirique sur la décadence et la déchéance morale de l'Europe moderne, la critique de Fellini sur la "vie douce" a fait sensation au box-office mondial lors de sa sortie en 1960, remportant la Palme d'or à Cannes et quatre nominations aux Oscars, dont celle du meilleur réalisateur. Avec l'une des scènes les plus emblématiques de l'histoire du cinéma, où Anita Ekberg s'ébat dans la fontaine de Trevi sous les traits de l'actrice hollywoodienne Sylvia, le film reste l'un des plus grands du cinéma mondial. La peinture vive d'Yves Thos sur cette superbe affichette française représente la scène précédente dans laquelle la glamour Ekberg, sous le regard lubrique de Marcello, entraîne une foule de fêtards dans une danse autour des anciens thermes de Caracalla de la ville.
Imprimé en France par les Affiches Gaillard, Paris. Dos de conservation sur lin dans le style européen, sans aucune restauration. Avant l'entoilage, cette affiche avait un pli horizontal comme l'édition, avec des plis à gauche du pli et des entailles sur le bord gauche. Le dos a lissé et atténué ces imperfections mineures. La partie supérieure de l'affiche s'est assombrie, ce qui est typique des affiches françaises.
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